مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
حجت الاسلام مهدوی: مبارزان و شخصیتهایی در گیلان داریم که باید به عنوان هویت اصلی جوانان معرفی شوند

حجت الاسلام مهدوی: مبارزان و شخصیتهایی در گیلان داریم که باید به عنوان هویت اصلی جوانان معرفی شوند

حجت الاسلام سعید مهدوی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان در همایش تجلیل از پیشکسوتان انقلاب اسلامی گفت که باید شخصیتهایی همچون شهید ابوالحسن کریمی، شهید انصاری و ایت الله بحرالعلوم از هویتهای اصلی این مملکت هستند و باید این شخصیتها را به جوانان معرفی کنیم

جمعه 9 فوریه 2018 - 09:20

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سعید مهدوی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان گیلان در نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان انقلاب اسلامی در سالن همایش مخابرات گیلان اظهار کرد: یکی از شعائر الهی در حاکمیت دینی یادآوری از حماسه‌آفرینانی است که در عرصه‌های مختلف ایفای نقش کردند.

وی با بیان اینکه  حماسه‌آفرینان انقلابی در  جهت استقرار کلمه الهی مجاهدت کرده و از جان و مال خویش گذشتند، گفت: استان گیلان شاهد حضور حماسه‌آفرینانی است که قبل و بعد از انقلاب برای استقرار کلمه الهی هزینه‌های زیادی را متحمل شدند.

دبیر جبهه فرهنگی استان گیلان با بیان اینکه نام کسانی که  مجاهدت‌های بی‌شماری را درراه انقلاب اسلامی انجام دادند در گمنامی به سر می‌برد افزود: این‌که گیلان مجاهدانی چون شهید انصاری تنها استاندار شهید کشور را در تاریخ خود ثبت کرده است و این افتخار در گمنامی روزگار می‌گذراند برای ما غصه آور است.

مهدوی با  تاکید بر اینکه در تاریخ ایران تنها نام یک استاندار شهید از خطه سرسبز گیلان تقدیم انقلاب شده است، خاطرنشان کرد: اگر نام شهید انصاری و شهید کریمی به‌عنوان تنها دادستان شهید کشور متعلق به استان‌های دیگر بود این‌قدر مورد غفلت قرار نمی‌گرفت.

وی با بیان اینکه  حجاب معاصرت منجر به غریب بودن برخی‌ها شده است، تصریح کرد: درباره شهدایی نظیر انصاری و کریمی حجاب معاصرت بی‌معنا شده و مورد غفلت قرارگرفته است.

دبیر جبهه فرهنگی استان گیلان با طرح این سؤال که مگر ما چند شهید مدیر انقلابی نظیر شهیدان انصاری و کریمی داریم که باید مورد غفلت قرار  بگیرد، بیان کرد: وظیفه ما  طرح و یادآوری حماسه‌های ایثارگران بوده تا محرک جامعه امروز باشد.

مهدوی با بیان اینکه امروز دِینِ حوزه‌های علمیه به‌واسطه خون شهدای انقلاب اسلامی به‌مراتب بیشتر از قبل از انقلاب است، گفت: باید چهره‌های بزرگی چون بحرالعلوم ها را برای طلاب جوان برجسته کنیم.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام سید حمید روحانی از آن دست شاگردانی است که درگذر عمر رسم شاگردی را فراموش نکرده است، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل رشد ارتقا و مصونیت یک جامعه حفظ هویت آن جامعه است.

دبیر جبهه فرهنگی استان گیلان گفت: عرصه امروز دنیا، عرصه جنگ رسانه‌ای است که رهبری نیز بارها به آن تاکید کرده‌اند و باید به‌صورت جدی آن را پیگیری کرده و موردتوجه قرار دهیم.

مهدوی با بیان اینکه برخی‌ها در آموزش دهی، تنها به هویت‌سازی علمی توجه کرده و هویت‌سازی فرهنگی را فراموش می‌کنند افزود: امضاکنندگان سند هویت سوز ۲۰۳۰ دست از کار ننشسته‌اند و اگر نبود نهیب رهبر معظم انقلاب  آن سند هویت سوز به‌صورت قانونی در حال اجرا بوده است.

او در پایان افزود که این همایش به عنوان اولین همایش تجلیل از پیشکیوتان انقلاب اسلامی است و باید این کار را آغاز کرد و در این راه از همه انتقادات و پیشنهادات استقبال میکنیم و خواهان کمک دوستان جبهه انقلاب اسلامی برای شناسایی و تقویت این همایش برای معرفی هویتهای اصلی جامعه هستیم.

حجت الاسلام مهدوی ضمن تشکر از مسئولین موسسه رنگ ایمان این افراد را از رویشهای انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت که این جلسه برای تشکر و طرح بهتر این کار جدید آقایان عبداللهی بوده که درباره علمای مجاهد گیلان انجام داده اند و به تازگی کتاب فرهنگنامه علمای مجاهد گیلان را منتشر کرده اند.

ارسال دیدگاه

  1. نویسنده دیدگاه:  الف
    2018/02/16 - 13:18
enemad-logo