مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
پیام تسلیت وزیر کشور مرحوم آیت الله مهدوی کنی در شهادت شهید انصاری

پیام تسلیت وزیر کشور مرحوم آیت الله مهدوی کنی در شهادت شهید انصاری

آیت الله مهدوی کنی که همزمان با شهادت شهید انصاری استاندار گیلان، وزیر کشور بود و مسئولیت امنیت کشور را در این برهه حساس و پرالتهاب بر عهده داشت پیامی را در شهادت تنها استاندار شهید ایران صادر کرد. رنگ ایمان برای اولین بار متن این پیام را در فضای مجازی منتشر مینماید.

چهارشنبه 12 جولای 2017 - 07:19

آیت الله محمدرضا مهدوی کنی از علمای برجسته تهران که سالها ریاست جامعه روحانیت مبارز را بر عهده داشت و از شخصیت های سیاسی و فرهنگی و علمی با سابقه در انقلاب اسلامی به شمار می رفت. ایشان در سال ۱۳۶۰ همزمان با شهادت شهید انصاری استاندار گیلان، وزیر کشور بود و مسئولیت امنیت کشور را در این برهه حساس و پرالتهاب بر عهده داشت. آیت الله مهدوی کنی که در خاطراتش از شهید انصاری خاطره مهمی را نقل کرده و او را به درستی و عظمت، ستوده است که به زودی آن قسمت از سخنان مرحوم مهدوی کنی را در سایت رنگ ایمان خواهید دید. متن کامل پیام تسلیت آیت الله مهدوی کنی وزیر کشور در روز ۱۶ تیر ۱۳۶۰ را درباره شهادت شهید علی انصاری استاندار گیلان به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

بار دیگر دستهای کثیف گروهکهای ملحد و منافق آمریکایی، به خون یکی از پاکترین عناصر و پاسداران انقلاب آلوده شد، برادر متعهد و مبارز مهندس علی انصاری استاندار استان گیلان در صبحگاه دیروز با زبان روزه، آنگاه که به یاد خدا و برای خدمت به مردم عازم محل کار خود بود، ناجوانمردانه هدف آماج گلوله های این مزدوران وابسته گردید، شهادت این دعوت پروردگار را لبیک گفت.

زهی خیال باطل که ضدانقلاب و عوامل چپ و راست که پندارند انصاری و انصاریها و استاندار یکی است که این ملت سی و پنج میلیون چون انصاریها دارد و با هدیه این چنین عزیزان به پیشگاه خداوند متعال و امام زمان تداوم انقلابش را تضمین می کند.

وزارت کشور که در فاجعه انفجار بمب در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی برادر شهید دکتر مجیدی را به پیشگاه خداوند متعال هدیه کرده بود، این بار علی انصاری را از دست می دهد.

با عرض تبریک و تسلیت به پیشگاه امام زمان و نایب بر حقش امام خمینی رهبر کبیر انقلاب و امت انقلابی و قهرمان و خانواده شهید انصاری، امیدواریم بتوانیم همگی هر چه منسجم تر برای پیشبرد انقلاب و اسلام و محو و نابودی کفر و گروهکهای منافق موفق باشیم.

محمدرضا مهدوی کنی، وزیر کشور»[۱]

——————-

[۱] . روزنامه جمهوری اسلامی، س۳، ش۶۰۴، سه شنبه ۱۶ تیر ۱۳۶۰، ص۲٫

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo