مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید غلامرضا عظیم داوری

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید غلامرضا عظیم داوری

مختصری از زندگی نامه شهید غلامرضا عظیم داوری  شرح عشق ار من بگویم بر دوام                     صد قیامت بگذرد وان نا تمام در نگنجد عشق در گفت و شنید                      عشق دریاییست قعرش ناپدید شهید غلامرضا عظیم داوری در سال ۱۳۳۱ در روستای مردخه تولم از توابع شهرستان صومعه سرا در یک  خانواده مذهبی پا به عرصه […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 15:44

مختصری از زندگی نامه شهید غلامرضا عظیم داوری 

شرح عشق ار من بگویم بر دوام                     صد قیامت بگذرد وان نا تمام

در نگنجد عشق در گفت و شنید                      عشق دریاییست قعرش ناپدید

شهید غلامرضا عظیم داوری در سال ۱۳۳۱ در روستای مردخه تولم از توابع شهرستان صومعه سرا در یک  خانواده مذهبی پا به عرصه گیتی نهاد. دوره تحصیلات خود را در رشت و آستارا و تهران گذرانید . پس از انجام خدمت مقدس سربازی به استخدام کارخانه فرش تهران در آمد. همزمان با اوج‌گیری انقلاب اسلامی فعالیت خود را علیه حکومت  ستم شاهی آغاز کرد . با توجه به تبعیض  و بی‌عدالتی در کارخانه از آنجا بیرون آمد و مشغول توزیع و پخش اعلامیه های حضرت امام (ره) شد  و در تمامی راهپیمایی ها شرکت می کرد و مردم را ترغیب و تشویق می کرد که به صف تظاهرکنندگان بپیوندند . همکاری بسیار نزدیکی با روحانیت مبارز داشت و ۲ بار هم  دستگیر شد و به زندان افتاد. اخلاقش خوب بود و به احکام و فرایض دینی مقید بود و به نماز بسیار اهمیت می داد. سرانجام بر اثر مبارزه مستمر با رژیم منحوس پهلوی  در روز ۱۷ شهریور سال ۵۷ هنگام تظاهرات در میدان شهدا ( ژاله سابق) از ناحیه نخاع مورد اصابت گلوله مزدوران قرار گرفت و پس از تحمل درد  و رنج بسیار در تاریخ ۹ دی ماه سال ۵۷ به لقاءا… پیوست و طعم وصل دوست را چشید و عازم وطن اصلی خویش گردید. روحش شاد یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo