مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمد مهرزاده سلمانی

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمد مهرزاده سلمانی

مختصری از زندگی نامه شهید محمد مهرزاده سلمانی  یه عزم مرحله عشق پیش نه قدمی         که سودها کنی از این سفر توانی کرد شهید محمد مهرزاده سلمانی در سال ۱۳۳۵ در شهر زیبای لاهیجان به دنیا آمد و در میان باغهای  سرسبز و خوش آیند چای رشد و نمو کرد و به دلیل تامین معاش […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 16:13

مختصری از زندگی نامه شهید محمد مهرزاده سلمانی 

یه عزم مرحله عشق پیش نه قدمی         که سودها کنی از این سفر توانی کرد

شهید محمد مهرزاده سلمانی در سال ۱۳۳۵ در شهر زیبای لاهیجان به دنیا آمد و در میان باغهای  سرسبز و خوش آیند چای رشد و نمو کرد و به دلیل تامین معاش خانواده ای که تحت تکفل داشت به پیشه آرایشگری پرداخت. عشق و علاقه و تعهد او نسبت به دین مبین اسلام و کینه  و بغضی که از ظلم و جور رژیم ستم شاهی داشت او را در مسیر انقلاب قرار داد و پیوسته در تظاهرات و راهپیماییها علیه حکومت شاه شرکت داشت. تا آنکه در ۲۲ آبان سال ۵۷ در لاهیجان ـ زمانی که خشم و نفرت مردم شهر به اوج خود رسیده بودـ برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی مغازه خود را هم  بست و در تظاهرات آن روز شرکت کرد و در درگیری که در خیابان شهدا بین مردم  و ماموران به وجود آمده بود بر اثر اصابت گلوله به سرش به فیض شهادت نائل شد و به جوار رحمت الهی رسید. آری شهید فرمان حق را گردن می نهد و به واسطه عشق به دین و میهن ،جان عزیز خویش را آماج تیر دشمنان می سازد و وقتی نسیم حب خداوند و شمیم قرب الهی را می یابد . دیگر دنیا از نظر او حقیر و نا چیز می آید و از همه خوشیها و لذات دنیوی چشم می پوشد و الهی می شود. روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo