مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
مسئولین، درباره عملکرد آقای قربانی شفاف سازی کنند

مسئولین، درباره عملکرد آقای قربانی شفاف سازی کنند

مرتضی عبداللهی
با توجه به نکات متعددی که درباره عملکرد آقای قربانی در دوران مسئولیت خود در رشت و حواشی زیادی که در اطراف ایشان وجود داشت به ویژه درباره دفتر ایشان و کارهای اقتصادی انجام گرفته آنها، مسئولین محترم استانی به شفاف سازی درباره آقای قربانی و حواشی مربوط به او بپردازند. از آقای قربانی انتظار می‌رفت که به اشتباهات صورت گرفته در دوره مسئولیت خویش اعتراف کند و از مردم عزیز گیلان عذرخواهی کند و حلالیت بطلبد و قدم در اصلاح امور گذشته بردارد.

دوشنبه 22 اکتبر 2018 - 19:52

مرتضی عبداللهی

بعد از انتصاب نماینده جدید ولی فقیه در استان و خوشحالی که در مردم ظهور کرد که نشان از احترام و علاقه به جایگاه ولی فقیه و نماینده ایشان در استان داشت، امید آن بود که با توجه به نکات متعددی که درباره عملکرد آقای قربانی در دوران مسئولیت خود در رشت و حواشی زیادی که در اطراف ایشان وجود داشت به ویژه درباره دفتر ایشان و کارهای اقتصادی انجام گرفته آنها، مسئولین محترم استانی به شفاف سازی درباره آقای قربانی و حواشی مربوط به او بپردازند. همچنین افرادی را که منتظر اتمام پروژه های مختلف از جمله مجتمع آدینه هستند را از بلاتکلیفی در بیاورند و زمینه سوء استفاده دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب و روحانیت را ببندند و از طرف دیگر از آقای قربانی نیز این انتظار می‌رفت که به اشتباهات صورت گرفته در دوره مسئولیت خویش اعتراف کند و از مردم عزیز گیلان عذرخواهی کند و حلالیت بطلبد و قدم در اصلاح امور گذشته بردارد.

متاسفانه به تازگی تحرکاتی از ایشان در جهت ادامه مسیر غلط گذشته، صورت گرفته که فعلا مجال طرح آن به صورت عمومی نیست ولی، توجه به موارد زیر ضروری است که در دوران مسئولیت آقای قربانی شاهد این سنخ اتفاقات بودیم:

  1. طرح برخی شبهات و ابهامات در حیطه مسئولیتی و عملکردی نماینده ولی فقیه در استان گیلان.
  2. انتساب برخی ادعاهای خلاف واقع به دفتر و شخص رهبر معظم انقلاب توسط دفتر نماینده سابق ولی فقیه در استان.
  3. بدگمان کردن مردم به حوزه های علمیه و روحانیت گیلان.
  4. اشتباهات فاحش در تصمیم گیری های سیاسی و اقتصادی در دفتر نماینده سابق ولی فقیه در استان.
  5. برخورد جناحی، سلبی، سلیقه ای و قضایی با برخی از چهره های مذهبی و سیاسی استان توسط شخص آقای قربانی.
  6. مجرم بودن مسئول اجرایی دفتر آقای قربانی و عدم اعلام برائت آقای قربانی از عملکرد او.

 

پیشنهاد می گردد:

  1. دفتر امام جمعه محترم رشت و نماینده ولی فقیه، گزارشی از عملکرد آقای قربانی نماینده سابق ولی فقیه ارائه دهند. خصوصا درباره وضعیت کارهای اقتصادی صورت گرفته در دفتر نماینده سابق ولی فقیه که ابهامات بسیاری دارد و موجبات هتک حیثیت جایگاه نمایندگی ولی فقیه در استان و بعضا طرح شبهاتی را در ساحت دفتر رهبری مطرح کرده است و لازم است گزارش جامعی از درآمد و بدهی های آنان و برنامه ها و پروژه هایی که در سطح استان انجام دادند ارائه شود تا فضا شفاف شود و بزرگی دروغی که در اواخر دوره آقای قربانی به رهبری نسبت داده شد، برای مردم روشن گردد.
  2. همچنین اعضای ستاد نماز جمعه گزارشی از عملکرد افراد سابق شاغل در ستاد و چگونگی هزینه کرد اموال و استفاده از امکانات دفتر امام جمعه و نماز جمعه را برای مردم تشریح نمایند و اینکه چه اموالی از بیت المال را توانستند از دست افراد نا اهل جدا کنند و از آنان بازستانند.
  3. با توجه به اینکه مسئول اجرایی دفتر آقای قربانی به عنوان مجرم اقتصادی توسط قوه قضائیه محکوم گردید؛ لازم است که به صورت کاملا روشن، تمامی اتهامات و احکام صادره درباره او را بیان دارند تا ساحت نمایندگی ولی فقیه از شبهات ایجاد شده بریء گردد.
  4. با توجه به اینکه آقای قربانی و دستگاه ایشان، مجتمع آدینه را به عنوان پشتوانه حوزه های علمیه مطرح کردند، مسئولین محترم حوزه های علمیه به صورت شفاف، گزارشی از هزینه کرد و درآمدهای مربوط به آدینه و حوزه امیرالمومنین (ع) را به مردم ارائه دهند و بگویند که اختلاف هزینه و درآمد ها چند میلیارد است و این هزینه ها در کجا صرف شده است.
  5. مسئولین حوزه های علمیه میتوانند اولا یک روز را در نظر بگیرند برای اینکه مردم معترض بروند بازدیدی از مدرسه امیرالمومنین (ع) داشته باشند و ببینند که آن مدرسه را چطور ساخته اند و چطور فقط با تکمیل نمای فاز اول، دو ساختمان مدرسه آن را به عنوان یک بنای تکمیل شده مورد افتتاح قرار دادند و موجبات بدنامی و سوء ظن مردم به حوزه های اصیل و مردمی شیعه را فراهم آورند با اینکه فقط بخشی از آن بنا تکمیل شده است و معلوم نیست که بقیه آن درآمدها صرف چه چیزی شده است. ثانیا از دادستان محترم مرکز و یا استان، برای اعاده حیثیت از حوزه های علمیه بخواهند که آقای قربانی مسئولیت و عواقب کارهای انجام گرفته در دوره امامت جمعه خود را بپذیرد و نسبت به آنها پاسخ گویند.
  6. وقتی مسئولین امور خود نمیتوانند درباره عملکرد امام جمعه سابق و اطرافیان ایشان روشنگری کنند، بهترین راه، طرح این مسائل در دادگاه است تا از طریق رسمی و قانونی و به صورت علنی به این کارها رسیدگی شود و حقی از کسی ضایع نشود و اگر هم برخی مسائل به ناحق به دفتر و شخص امام جمعه سابق چسبیده است، روشن شود.

لازم به توضیح نیست که درخت تنومند و اصیل نظام جمهوری اسلامی، همچنان که در مقابل طوفان هجمه جهانی مستکبران عالم سر خم نکرده است، در برابر عملکرد بد و اشتباه برخی از مسئولین خود نیز دچار نقصان و سرشکستگی نخواهد شد و همه باید بدانند که هر کسی منصبی را در این نظام الهی قبول می‌کند باید مسئولیت آن را هم برعهده بگیرد، بنابراین شفاف سازی و نقد و گفتگو درباره عملکرد یک امام جمعه، هرگز تشویش اذهان عمومی نیست بلکه نوعی پالایش و پیرایش نظام اسلامی از آسیب است که موجب عبرت دوستان و بهبود اوضاع آینده خواهد شد؛ انشاالله.

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo