مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 Apr 2024
محتوا
نشست گیلان و آغاز نهضت امام خمینی در رشت برگزار شد

نشست گیلان و آغاز نهضت امام خمینی در رشت برگزار شد

نشست تخصصی با موضوع گیلان و آغاز نهضت امام خمینی در سال ۱۳۴۲ با تاکید بر فعالیت و راهبری علمای گیلان در رشت برگزار شد. آقای میثم عبدالهی پژوهشگر تاریخ درباره نقش علمای مبارز گیلانی در سالهای ۴۱ و ۴۲ در مخالفت با رژیم پهلوی و انجمنهای ایالتی و و لایتی و اصول ششگانه انقلاب به اصطلاح سفید و رابطه این علما با امام خمینی و فعالیت آنها در شروع نهضت امام خمینی نکاتی بیان شد و اسنادی و تصاویری از این علما و فعالیتها برای اولین بار انتشار عمومی یافت.

چهارشنبه 7 ژوئن 2017 - 20:43

نشست تخصصی با موضوع گیلان و آغاز نهضت امام خمینی در سال ۱۳۴۲ با تاکید بر فعالیت و راهبری علمای گیلان امروز چهارشنبه ۱۷ خرداد ۹۶ از ساعت ۱۷ عصر تا ۱۹ در سالن سازمان اسناد و کتابخانه ملی در رشت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که با حضور تعدادی از علاقه مندان به مسائل گیلان برگزار شد ابتدا مقاله ای درباره قیام ۱۵ خرداد توسط حجت الاسلام روشن ارائه شد و سپس دو کلیپ از سخنان امام خمینی و رهبری نیز پخش گردید.

رنگ ایمان که با افتخار به معرفی گروهها و افراد فعال فرهنگی در استان میپردازد و از فرصتهای خود در نشستها و جلسات با دعوت از گروههای فرهنگی، نوبتی نیز به آنها اختصاص میدهد در این جلسه نیز این فرصت را در اختیار گروهی قرار داد.

در ادامه جلسه جناب آقای منفرد مسئول پایگاه خبری ۸ دی نیوز به معرفی این سایت و برنامه ها و فعالیتهای انجام گرفته توسط این سایت پرداخت.

سپس سخنران اصلی جلسه جناب آقای میثم عبدالهی پژوهشگر تاریخ درباره نقش علمای مبارز گیلانی در سالهای ۴۱ و ۴۲ در مخالفت با رژیم پهلوی و انجمنهای ایالتی و ولایتی و اصول ششگانه انقلاب به اصطلاح سفید و رابطه این علما با امام خمینی و فعالیت آنها در شروع نهضت امام خمینی نکاتی بیان کرد و اسنادی و تصاویری از این علما و فعالیتها برای اولین بار انتشار عمومی یافت.

در این جلسه از فعالیتها و مبارزات حضرات  آیت الله سیدحسن بحرالعلوم رشتی، آیت الله سیدمحمود ضیابری، آیت الله مهدی مهدوی لاهیجانی، آیت الله شیخ کاظم صادقی، آیت الله سیدحسین رودباری و… سایر علما یاد شد و به زندگینامه و خدمات برخی از آنان نیز اشاره شده.

همچنین از اولین شهید نهضت امام خمینی شهید گیلانی حجت الاسلام سید یونس رودباری نیز با ذکر زندگینامه و خاطراتی از ایشان تجلیل شد.

در پایان جلسه نیز سخنران جلسه به سوالات حاضرین پاسخ گفت و میهمانان، پیشنهاد ادامه این مباحث و برگزاری مراسم ویژه برای برخی از این علما را دادند.

مشروح سخنان مطرح شده در این جلسه در خبرهای بعدی منتشر خواهد شد

 

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo