مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - Tuesday 16 Apr 2024
محتوا
نقاشی قدیمی از چهره ۵ شهید شاخص گیلانی ترور در سال ۶۰

نقاشی قدیمی از چهره ۵ شهید شاخص گیلانی ترور در سال ۶۰

نقاشی چهره ۵ شهید شاخص گیلانی که توسط فرقه خیانتکار منافقین در سال ۱۳۶۰ ترور شده و به شهادت رسیدند.این نقاشی توسط نقاش گیلانی بر روی یک بوم کشیده شده بود و در مراسم این شهدا در شهر به نمایش گذاشته میشد.

چهارشنبه 5 جولای 2017 - 12:57

تصویر زیر نقاشی چهره ۵ شهید شاخص گیلانی که توسط فرقه خیانتکار منافقین در سال ۱۳۶۰ ترور شده و به شهادت رسیدند را مشاهده میکنید. البته شهدای گیلانی ترور شده توسط سازمان جنایتکار منافقین بسیار زیاد هستند و خوب است که تصاویر و سیره آنان به صورت مستقل احیا شود.

این نقاشی توسط نقاش گیلانی بر روی یک بوم کشیده شده بود و در مراسم این شهدا در شهر به نمایش گذاشته میشد.

البته در اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس، یکی از کارهای هنری زیبا درباره فرهنگ ایثار و شهادت این بوده است که چهره شهدا نقاشی شده و در اماکن عمومی نصب میشد و یا به خانواده شهدا اهدا میگردید که بعد از گذشت سالها هنوز تعداد زیادی از این آثار فاخر هنری در منازل شهیدان جمهوری اسلامی یافت میشوند.

در تصویر زیر چهره شهیدان زیر نقاشی شده است:

به ترتیب از بالا سمت راست:

شهید دکتر حسن عضدی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان قانون اساسی (شهادت در ۷ تیر ۱۳۶۰ در دفتر مرکزی خزب جمهوری اسلامی در تهران)

شهید مهندس علی انصاری استاندار گیلان (شهادت در ۱۵ تیر ۱۳۶۰ در خیابان لاکانی رشت)

شهید حاج صادق اسلامی معاون وزیر تعاون (شهادت در ۷ تیر ۱۳۶۰ در دفتر مرکزی خزب جمهوری اسلامی در تهران)

شهید سیف الله عبدالکریمی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی (شهادت در ۷ تیر ۱۳۶۰ در دفتر مرکزی خزب جمهوری اسلامی در تهران)

شهید مهندس علیرضا نورانی معاون عمرانی استاندار گیلان (شهادت در ۱۵ تیر ۱۳۶۰ در خیابان لاکانی رشت)

 

رنگ ایمان در سالروز شهادت شهید انصاری این تصویر ویژه را برای شما همراهان گرامی منتشر مینماید که یاد و خاطره این بزرگان در جامعه زنده بماند و #جای_جلادوشهید_عوض_نشود.

 

 

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo