مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
چگونه میرزا کوچک، کار را تمام کرد؟ در پی شبهات مطرح شده درباره شعر سرود سلام فرمانده

چگونه میرزا کوچک، کار را تمام کرد؟

کته مهم در نهضت #میرزاکوچک شهید، شناخت درست وظیفه و تعهد به انجام آن است. فهرستی از اهم کارهایی که برای رسیدن به این هدف مهم انجام داده شد (که مصادیق فراوانی در کتب تاریخی برای آن نقل شده است) چنین است:

پنج‌شنبه 26 می 2022 - 08:52

چگونه میرزا کوچک، کار را تمام کرد؟

مرتضی عبداللهی

 

نکته مهم در نهضت #میرزاکوچک شهید، شناخت درست وظیفه و تعهد به انجام آن است.

زمانی که حتی حکومت مرکزی و پادشاه ایران، با آن همه ادعایشان در مقابل #نفوذ بیگانگان، اشغال و #تجزیه ایران و از بین رفتن امنیت و آرامش ملت، هیچ کاری نکردند و قدرتی برای دفاع از دین، خاک و ناموس ایرانی نداشتند، او #قیام کرد و سالها دربدری در بدترین شرایط را به جان خرید. او مامور به انجام وظیفه بود و آن را به ثمر رساند.

فهرستی از اهم کارهایی که برای رسیدن به این هدف مهم انجام داده شد (که مصادیق فراوانی در کتب تاریخی برای آن نقل شده است) چنین است:

🔹تجمیع و یکپارچه سازی نیروهای متعهد شمال ایران (اعم از جوانان پرشور و میان سالان با تجربه) و سالها مجاهدت برای تشکیل حکومت بر مبنای فکر و عقیده دینی.
🔸به کارگیری و پشتیبانی دهها مجتهد مسلم در مجمعی به نام «هیات اتحاد اسلام» از ایشان برای برقراری #حکومت_اسلامی .
🔹تاسیس #اولین_حکومت_جمهوری در ایران بر اساس منطق دینی (با تاکید مکرر و تصریح بر حفظ #استقلال_ایران و سعادت ایرانیان و برادری میان امت اسلام).
🔸تدوین، تولید و انتشار دهها مورد از قوانین حقوقی، قضایی و اجتماعی اسلامی و پایبندی به اجرای آنها حتی در حق مالکین، سرمایه داران و خاندان سلطنت.
🔹بازگرداندن #امنیت_پایدار به بخش وسیعی از ایران و تزریق روحیه #خودباوری در مبارزه با ظلم، استکبار و استعمار.
🔸مقابله فکری فرهنگی با استعمارگرانی همچون انگلیس و روس و جلوگیری از نفوذ و اشاعه ماشین پر قدرت و طمطراق کمونیست در ایران.
🔹مقابله مستقیم نظامی با دو ابرقدرت #روس و #انگلیس جهت جلوگیری از اشغال ایران.
🔸گسترش خدمات عمومی مانند خدمات شهرداری در نظافت شهر، ساماندهی فاضلاب، تاسیس مدرسه، تاسیس مدارس نظام، مراکز درمانی، ایجاد راه دسترسی به شهرها و روستاها، رودخانه، پل، کمک به ایتام، کمک به نیازمندان، کمک به مردم شهرهای مختلف ایران برای رفع قحطی بزرگ و گشنگی مردم و …
🔹منصرف نشدن از انجام وظیفه حتی با تهدید، تطمیع، کودتا، ترور فیزیکی، ترور شخصیتی، از طرف دشمنان داخلی و خارجی.
و…

اینها همه یعنی میرزا کوچک، کار را تمام کرد.

او با الگوگیری از سرسلسله مجاهدان راه اسلام یعنی حضرت سیدالشهدا علیه السلام وظیفه اش را شناخت و به درستی انجام داد و در راه اعتلای اسلام و ایران، سرش از پیکر جدا شد و روزها بالای دار آویخته ماند و در کوی و برزن گردانده شد و برای طاغوت زمان پیشکش شد. دقیقا همان اتفاقی که در قیام و نهضت امام حسین (ع) به وقوع پیوست و او کار را تمام کرد.

بر دیگران بود که با ظلم و جنایت رضاخانی به مبارزه برمیخواستند و نمیگذاشتند عَلَمی که میرزاکوچک برافراشت، بر زمین بیفتد.

خطر #نفوذ و #تحریف را جدی بگیریم که به راحتی جای #جلاد و #شهید را عوض می کند. پیروز را مغلوب و ظالم را مظلوم می نماید.

#سلام_فرمانده #آیت_الله_بهجت #میرزاکوچک #میرزاکوچک_جنگلی #جمهوری_اسلامی #گیلان #رشت #هیات_اتحاد_اسلام #رضاخان #نضهت_جنگل #ابوذر_روحی #گروه_سرود_ماح

ارسال دیدگاه

  1. نویسنده دیدگاه:  يکي از ميليونها «سلام فرمانده‌»ي ها
    2022/05/31 - 04:50

    بله، الحمدلله «میرزاکوچک کار را تمام کرد» همانگونه که به درستی اشاره کردید «امام حسین علیه‌السلام» با قیام عاشورایش کار را تمام کرد. این را بسیاری از مغرضین و مرض‌دلان نمی‌خواهند که بفهمند و شاید هم عنکبوت نامقدس بر دیدگانشان و یا بر قلوبشان تار بسته است که نمی‌توانند این خورشید حقیقت را نمی‌توانند ببینند و نمی‌توانند درک کنند.
    مرحبا به گروه سرود سلام فرمانده و مرحبا به سراینده شعر این سرود و مرحبا به مجری و مداح توانمند و ولایی این سرود.
    ┈┈•••✾•💞🍃🌺🍃💞•✾•••┈┈

    پاسخ
  2. نویسنده دیدگاه:  سلام فرمانده
    2022/05/31 - 04:54

    🔹 “سلام فرمانده” در حقیقت نوعی استغاثه و تمنای جمعی دلهای پاک صدها هزار نونهال است همراه با احساس والدین و بزرگترانشان به ساحت مقدس حضرت منجی، مهدی موعود عج، به امید اینکه خدا در ظهورش تسریع و تعجیل بفرماید برای نجات بشر از انواع و اقسام گرفتاریهایی که خواسته و ناخواسته گرفتار آن است. 🌺🌿

    پاسخ
  3. نویسنده دیدگاه:  نمی از یم گیل مردان مرد
    2022/11/18 - 20:43

    عزت و اقتداری که مردان الهی برخاسته از حوزه های علمیه برای ملت ایران به بار آورده اند ثمره درس آموزی از انقلاب نبوی، خلافت علوی و عاشورای حسینی است. همواره باید کاروان عزت را در امتداد این خط نورانی و الهی حرکت داد. یادشان گرامی و راهشان پررهرو باد.

    پاسخ
enemad-logo