مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
آیت الله شیخ مهدی مهدوى لاهیجانى‏ کیست؟

آیت الله شیخ مهدی مهدوى لاهیجانى‏ کیست؟

شیخ محمد شریف رازی
در ماه رمضان سال ۱۳۸۲ قمرى، با معیت آیه اللّه حاج سیدحسن بحر العلوم [رشتی] و آیه اللّه حاج سیدمحمود ضیابرى، مقیمین در رشت، سفرى قهرا و اکراها به طهران نموده ‏و یک ماهى با عده‏ اى از علماء بزرگ مرکز در یکى از منازل شمالى طهران اقامت‏ و نگارنده چند شبى در خدمتشان مفتخر و درک فیض نمودم‏.

پنج‌شنبه 24 ژوئن 2021 - 21:07

شیخ محمد شریف رازی

 

حجه الاسلام و المسلمین آیه اللّه حاج ‏شیخ مهدى مهدوى لاهیجانى از آیات عظام‏ و علماء اعلام گیلانست. در شهرستان لاهیجان‏، این بزرگوار در حدود سال ۱۳۱۵ قمرى در آن سامان، متولد شده و پس از پرورش و خواندن مقدمات و سطوح در رشت و غیره‏ مهاجرت به نجف اشرف نموده و از محاضر مراجع بزرگ چون آیه اللّه محقق میرزا حسین ‏نائینى و آیه اللّه آقا ضیاء الدین عراقى و آیه اللّه العظمى اصفهانى و دیگران استفاده ‏کامل نموده و پس از آن مراجعت به لاهیجان و به وظائف دینى از قبیل اقامه جماعت‏ و تدریس و تربیت و اداره طلاب و محصلین شهرستان لاهیجان پرداخته و تا کنون ‏ده‏ها نفر روحانى شایسته که از علماء و ائمه جماعت گیلان و فضلاء حوزه علمیه‏ قم می باشد، تحویل به اجتماع داده است‏.

نگارنده گوید: آیت اللّه مهدوى لاهیجانى از دانشمندان روشن و داراى ‏محامد و محاسن آداب و آثار بزرگى در لاهیجان و آستانه و حومه آن می باشد. در ماه رمضان سال ۱۳۸۲ قمرى، با معیت آیه اللّه حاج سیدحسن بحرالعلوم [رشتی] و آیه اللّه حاج سیدمحمود ضیابرى، مقیمین در رشت، سفرى قهرا و اکراها به طهران نموده ‏و یک ماهى با عده‏ اى از علماء بزرگ مرکز در یکى از منازل شمالى طهران اقامت‏ و نگارنده چند شبى در خدمتشان مفتخر و درک فیض نمودم‏.

 

 

 

منبع: گنجینه دانشمندان ،ج۷، شیخ محمد شریف رازی، چاپخانه پیروز، قم، تابستان ۱۳۵۴، ص۱۴-۱۵٫

ارسال دیدگاه

enemad-logo