مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
آیت الله صدیقی در مجلس برگداشت آیت الله رودباری: مردمداری ویژگی برجسته آیت الله رودباری

آیت الله صدیقی در مجلس برگداشت آیت الله رودباری: مردمداری ویژگی برجسته آیت الله رودباری

در پی ارتحال عالم پرهیزگار مرحوم ‌آیت الله سیدمجتبی رودباری، مجلس بزرگداشت آن عالم ربانی و و فقیه مجاهد در مسجد صفی رشت با سخنرانی آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، مداحی حاج احمد صومی و قرائت قرآن حاج محمود لطفی نیا، در روز دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ شمسی، از ساعت ۱۷ با حضور علما و فضلای گیلانی و عموم مردم برگزار گردید.

چهارشنبه 6 آوریل 2022 - 23:26

در پی ارتحال عالم پرهیزگار مرحوم ‌آیت الله سیدمجتبی رودباری، مجلس بزرگداشت آن عالم ربانی و و فقیه مجاهد در مسجد صفی رشت با سخنرانی آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، مداحی حاج احمد صومی و قرائت قرآن حاج محمود لطفی نیا، در روز دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ شمسی، از ساعت ۱۷ با حضور علما و فضلای گیلانی و عموم مردم برگزار گردید.

به گزارش ۸دی، آیت الله “کاظم صدیقی” امام جمعه موقت تهران در مراسم بزرگداشت عالم ربانی مرحوم آیت الله رودباری در مسجد صفی رشت ضمن عرض تسلیت غروب عالم نورانی و مردمی مرحوم آیت الله سید مجتبی رودباری، اظهار کرد: خدای عالم به واسطه قدرت لایتناهی خویش، انواع موجودات را با قلم حکمت به مرحله وجود آورده و این مجموعه را مقدمه تجلی کامل خودش قرار داده و سفره خلقت را پهن و عالم را مدرسه و شاگرد این مدرسه را آدم قرار داده است.

وی با بیان اینکه تمام عوالم، پیام حق تعالی است، تصریح کرد: این عالم آیه، جلوه و آدرس او است. خدای متعال هفت اسمان را آفریده و هیچ کس نمی داند با چه شرایطی و چه صورت است و بشر کشف نکرده و ستارگانی که در آسمان می بیند نیمی از جلوه اوست.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این بساط بی مرز برای عالِم شدن ما انسان هاست و همه موجودات سوژه های علمی ما و آیه و سخن خداوند هستند. خورشید کلمه الله است. ماه و دریاها سخن خداوند، گیاهان و درختان آوا و سرود او هستند. کسی می تواند احاطه وجودی پیدا کند که انسان کامل و خلیفه خدا باشد.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: بشر چنان عزیز است که خداوند مدرسه ای به وسعت عوالم آفریده و فرشتگان را در خدمت بشر درآورده، کوه ها و دریاها صفحات کتاب الهی هستند و بشر مکلف است که این نشانه ها را ببیند و به دو امر مهم برسد؛ علم خدا، قدرت خدا است که این دو مطلق است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به این دو امر مهم اظهار کرد: هرکس خدا را با قدرتش بشناسد قوی است و هرکس با علمش بشناسد داناست. ذهن مقدمه وجود است که باید همه حقایق را دریابد همان طور که روح بر بدن احاطه دارد انسان باید بر عالم احاطه یابد.

آیت الله صدیقی با اشاره به ویژگی های آیت الله رودباری، بیان کرد: ایشان اهل شهود بود و احتیاجی به دیدن نداشت چون دیده خدا بود.

وی با بیان اینکه آدمی در حیطه عالمی است که در راس آن حضرت حجت(عج) است، خاطرنشان کرد: حضرت مهدی(عج) قطب عالم امکان، صدر الخلایق و روح و جان عالم است و هرجا باشیم در محضر او هستیم و ولایت تکوینی دارند.

امام جمعه موقت تهران افزود: آیا امام زمان مان را به عنوان الگو می شناسیم یا برای نیاز و حل مشکلات، او را می خواهیم.

خودبینی، مانع خدابینی است

وی ادامه داد: منهای احتیاج، حقیقت اصلی اوست و ما جلوه و اعضا و جوارح و متعلق به او هستیم که ما را قبول کند.تا زمانی که او را برای خودمان وسیله می دانیم حضرت ظهور نخواهند کرد. ما آمده ایم که بنده باشیم و تا به بندگی برسیم دیگر ما نیستیم و همه اوست این در حالی است که خودبینی ما مانع خدابینی است.

عبادت، معرفت می آورد

آیت الله صدیقی با بیان اینکه عبادت، معرفت می آورد، تصریح کرد: تا زمان مرگ باید عبادت کرد و نتیجه اش رسیدن به یقین است، این مجالس معرفت دینی را افزایش و شما را با این فضا مانوس می کند.

وی با اشاره به دلایل محبوبیت مرحوم آیت الله رودباری گفت: ایشان مظهر عبودیت خدا و خداوند جامع اضداد است و او برای بندگانی که استحقاق دارند یاری می رساند. این عالم گرانقدر، باب رحمت و پشتوانه تامین دنیا و اخرت مردم بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: قلب، سلطان و فرمانده بدن است که باید آباد شود، قلب جای محبت حسین(ع)و حق تعالی است و باید درست و تزکیه کرد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه فقیه اسلام باید دین را شناخته باشد، اظهار کرد: هر عالمی فقیه نیست ولی هر فقیهی عالم است و دین شناس واقعی است. عالمی که کاری به کار سیاست ندارد یا در برابر فقر و ربا سکوت می کند که عالم نیست، امام خمینی(ره)فقیهی بود که کشور را از شرق و غرب نجات داد و ضد سلطنت بود.

وی تصریح کرد: امروز در سوریه، عراق و یمن در حال محافظت هستیم و این عزت بین المللی و قدرت حهانی است. قدر این علما و امام را بدانید این در حالی است که مردم ما اهل تشخیص و بصیر هستند. مردم در تمامی صحنه های ملی نشان دادند که انقلابی، مبارز، جان بر کف و شهادت طلب است.

مردم داری ویژگی برجسته آیت الله رودباری

امام جمعه موقت تهران به نقل از باجناق مرحوم ایت الله رودباری بیان کرد: ایشان از نحف به کربلا پیاده می رفتند و اهل تهجد بودند. مهم تر از علم، عمل است، اغوش باز و مردم داری از ویژگی های برجسته این عالم جلیل القدر بود. ایشان در عمل علمش را به اثبات رساند و همواره به مردم توجه داشت و اهل ایمان و عمل صالح بود.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله رودباری الگویی مناسب در زمان بودند و اهل سیاست و دیانت و پدری کردند و مردم این دست نوازش را احساس کردند. ان شاالله فرزند گرامی ایشان، ادامه دهنده سیره پدر بزرگوار و منشا آثار باشند

 

 

 

 

منبع: https://www.8deynews.com/

ارسال دیدگاه

enemad-logo