مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
نرم افزار اندرویدی «سردار حزب الله گیلان» به زودی رونمایی می شود

نرم افزار اندرویدی «سردار حزب الله گیلان» به زودی رونمایی می شود

نرم افزار تلفن همراه «سردار حزب الله گیلان» تلاشی است از سوی «دفتر سازمان فضای مجازی سراج در استان گیلان» که با همراهی «موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان (رنگ ایمان)» پیرامون ابعاد مختلف زندگی و آثار سردار حزب الله گیلان شهید حاج ابوالحسن کریمی» در آغازین روزهای سال ۱۳۹۶ به ثمر رسیده و به زودی رونمایی خواهد شد.

دوشنبه 3 آوریل 2017 - 19:58

به گزارش ۸ دی، سجاد ستوده، مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در گیلان، با بیان این خبر اظهار داشت: این نرم افزار که با عنوان «سردار حزب الله گیلان» عرضه خواهد شد، به بررسی ابعاد مختلف زندگی این شهید اثرگذار تاریخ معاصر انقلاب اسلامی در گیلان می پردازد.

وی افزود: نرم افزار تلفن همراه «سردار حزب الله گیلان» تلاشی است از سوی «دفتر سازمان فضای مجازی سراج در استان گیلان» که با همراهی «موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان (رنگ ایمان)» پیرامون ابعاد مختلف زندگی و آثار سردار حزب الله گیلان «شهید حاج ابوالحسن کریمی» دادستان وقت استان گیلان که در آغازین روزهای سال ۱۳۹۶ به ثمر رسیده و هم زمان با ایام شهادت این شهید بزرگوار آماده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

ستوده پیرامون اهداف سازمان سراج در تولید این نرم افزار گفت: «سردار حزب الله گیلان» به عنوان اولین گام در عرصه تولید محتوا در بستر تلفن همراه در زمینه معرفی دادستان مظلوم و شهید گیلان، به دنبال آن است تا با معرفی «شهید ابوالحسن کریمی» فرصتی جهت آشنایی عموم جامعه به ویژه نسل جوان با این اسطوره و الگوی مردانگی و شجاعت فراهم آورد.

مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در گیلان با اشاره به محتوای قابل توجه این نرم افزار افزود: زحمت گردآوری و تدوین محتوای «سردار حزب الله گیلان» بر دوش دوستان عزیز و محقق در «موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان (رنگ ایمان)» بوده که بخشی از ثمره تلاش های چندین ساله این موسسه پیرامون شهید کریمی در قالب این نرم افزار ارائه شده است.

وی پیرامون ویژگی های فنی این نرم افزار که حاصل تلاش مرکز نرم افزار و چندرسانه ای دفتر سازمان سراج در گیلان است، نیز گفت: در نسخه اول نرم افزار «سردار حزب الله گیلان» تلاش شده است ضمن استفاده از آخرین متدها و شیوه های نوین طراحی و کدنویسی اندروید، فضایی جذاب به لحاظ گرافیکی و فنی در اختیار مخاطب قرار گیرد، ضمن آنکه فضای ارتباط تعاملی نیز در این نرم افزار فراهم شده است.

ستوده در ادامه افزود: این نرم افزار در قسمت های مختلفی همچون زندگی نامه، خاطرات، مصاحبه ها، اسناد، اطلاعیه ها، تصاویر، دست نوشته، صوت سخنرانی‌های شهید، متن سخنرانی ها، کتابچه های فریاد مظلوم و متن‌هایی درباره دادستان مظلوم گیلان، شهید ابوالحسن کریمی تدوین شده است.

مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در گیلان ادامه داد: نسخه اول «سردار حزب الله گیلان» قطعا با کمبودها و ضعف های فراوانی روبروست و محتوای ارائه شده در این نرم افزار تنها بخش های کوچکی از اسناد فراوانی است که پیرامون شهید ابوالحسن کریمی موجود می باشد، ولی توزیع و گسترش همین مقدار از محتوا، آن هم برای اولین بار در قالبی جدید و نو را به فال نیک می‌گیریم.

ستوده افزود: از همه عزیزانی که در دوران پر فراز و نشیب انقلاب، قبل و بعد از آن فعالیت داشتند و از همه اندیشه ورزان، محققان و علاقمندان به این شهید بزرگوار و تاریخ پر فراز و نشیب اما سراسر شور انقلاب اسلامی، درخواست داریم که اطلاعات و اسناد خود را در اختیارمان قرار دهند تا انشاءالله در نسخه های آتی این نرم افزار بتوانیم بیش از پیش به بیان گوشه ای از تلاش های پر اثر این شهید مظلوم در سیر حرکت انقلاب اسلامی به ویژه در جغرافیای استان گیلان بپردازیم.

گفتی است آئین رونمایی از نرم افزار «سردار حزب الله گیلان» در روزهای آینده از سوی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در رشت برگزار خواهد شد.

 

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo