مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
متن اولین دیدار و بیعت مردم گیلان با آیت الله العظمی خامنه ای – ۱۴ تیر ۱۳۶۸

متن اولین دیدار و بیعت مردم گیلان با آیت الله العظمی خامنه ای – ۱۴ تیر ۱۳۶۸

تنها یک ماه پس از رحلت امام خمینی و برگزیدن آیت الله خامنه ای به عنوان ولی امر مسلمین جهان، مردم ولایت مدار و انقلابی رشت به نمایندگی از سایر اقشار مردم گیلان برای بیعت با رهبر جوان خود با پای پیاده مشتاقانه به سمت تهران شتافتند و نام خود را به عنوان یکی از گروههایی که در کشور اسلامی با رهبر جدید بیعت کردند ثبت کردند.

سه‌شنبه 26 آوریل 2011 - 17:40

اشاره: تنها یک ماه پس از رحلت امام خمینی و برگزیدن آیت الله خامنه ای به عنوان ولی امر مسلمین جهان، مردم ولایت مدار و انقلابی رشت به نمایندگی از سایر اقشار مردم گیلان برای بیعت با رهبر جوان خود با پای پیاده مشتاقانه به سمت تهران شتافتند و نام خود را به عنوان یکی از گروههایی که در کشور اسلامی با رهبر جدید بیعت کردند ثبت کردند. در ذیل متن بیانات رهبری در این دیدار را می خوانیم:

دیدار و بیعت اقشار مختلف امت حزب الله استان گیلان و باختران و برخی از شهر های کشور- ۱۳۶۸/۰۴/۱۴

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران بازگشت به اصول و بنیاد های اسلامی را رمز قدرت انقلاب و جمهوری اسلامی دانستند و با این مطلب که ما به بنیادگرا بودن خود افتخار می کنیم فرمودند: امت اسلامی از کسانی که نسبت به اسلام و ایمان اسلامی به هر شکلی اهانت کنند نخواهد گذشت زیرا اسلام همه چیز ما و مایه نصرت ماست.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی اقشار مختلف امت حزب الله استان باختران و شهر های رشت، اراک و سربند، فردوس و طبس، خوانسار، بیدخت گناباد و جویبار صبح امروز در دیدار با حضرت آیت الله خامنه ای با دادن شعار های”برادر روح الله شد رهبر حزب الله ” و “ما همه سرباز توایم خامنه ای گوش به فرمان توایم خامنه ای” بر اطاعت و پیروی از ایشان تأکید کردند.

در این دیدار ابتدا حجت الاسلام والمسلمین احسان بخش نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت طی سخنان کوتاهی ارتحال ملکوتی قائد عظیم الشاٌن اسلام امام خمینی را به رهبر کشورمان تسلیت گفت و از سوی حاضرین مراتب بیعت آنان با رهبر و ولی امر مسلمین را اعلام داشت. وی در سخنان خود وحدت مسؤولین، حضور یکپارچه مردم در صحنه و اقدام شایسته مجلس خبرگان را موجب تحیر و سردرگمی استکبار جهانی خواند و افزود: ملت مسلمان ایران نشان داده است که تا آخرین نفس راه مقدس انقلاب و خط ولایت فقیه را ادامه خواهد داد.
سپس حضرت آیت الله خامنه ای ارتحال جانسوز امام امت را متقابلاً به حاضرین تسلیت گفتند و طی بیانات مبسوطی ایمان اسلامی و اعتقاد مردم به خدا را عامل پیروزی انقلاب خواندند و فرمودند: چون ما برای اسلام کار می کنیم خداوند به ما نصرت می دهد و احساس احترام ملل دیگر نسبت به ملت مسلمان ایران به خاطر اسلام و ایمان مردم است و این راز را استکبار جهانی، صاحبان زر و زور و مرتجعین وابسته و مزدور فهمیده اند و برای کوبیدن آن قدرت و قوت خود را بسیج کرده اند.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان با بیان این مطلب که دشمنان ما در حقیقت با ایمان و اسلام ما خصومت دارند اظهار داشتند: استکبار، ما را بنیادگرا می خواند ولی ما افتخار می کنیم که به اصول و بنیاد های اسلامی بازگشته ایم و این خود از قدرت و قوت ماست. دستگاه های تبلیغات جهانی در این چند ساله برای مقابله با ایمان اسلامی مردم ما متمرکز بوده اند. امت اسلامی از کسانی که به هر شکلی به اسلام و ایمان اسلامی مردم اهانت کند نخواهد گذشت زیرا اسلام و ایمان اسلامی همه چیز ما و مایه نصرت ماست.

ایشان وحدت کلمه حاکم بر کشور را صنع الهی خواندند و افزودند: ما در سایه لطف الهی و ایمان عمیق ملتمان خواهیم توانست جامعه ای آباد، آزاد، مرفه و الهی به وجود آوریم که مشاهدۀ آن درس و مایه صدور فکر انقلاب باشد.
رهبر کشورمان با تأکید بر اینکه ایمان اسلامی مردم انقلاب و جمهوری اسلامی را از هرگونه تهدید و آسیبی محافظت خواهد کرد فرمودند: حتی دشمنان ما به شجاعت، آزادگی، نیرومندی و تحمیل ناپذیری این ملت اعتراف دارند و ما باید بر تقویت هر چه بیشتر ایمان الهی در دل هایمان بکوشیم و علمای محترم، روحانیون، وعاظ و نویسندگان دینی در عمق بخشیدن به این ایمان نقش مؤثری را بر عهده دارند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان از دیدار کنندگان و نیز عزادارانی که با راهپیمائی از شهر رشت برای زیارت مرقد مطهر حضرت امام و بیعت با رهبری به تهران آمده اند تشکر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در این دیدار راهپیمایان عزادار از شهر رشت، ائمه جمعه و جماعت، فضلا و مدرسین، روحانیون، خانواده های معظم شهداء، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسؤولین و اقشار مختلف مردم شهر های استان باختران، اراک، سربند، رشت، فردوس، طبس، قائن، خوانسار، بیدخت گناباد و جویبار به همراه حجج اسلام احسان بخش و رزندی، نمایندگان ولی فقیه در استان های گیلان و باختران، استانداران این دو استان و استان مرکزی و چند تن از نمایندگان استان های باختران و خراسان در مجلس خبرگان حضور داشتند.

منبع: http://www.leader.ir/

ارسال دیدگاه

enemad-logo