مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 Apr 2024
محتوا
بازتاب افطار خونین رشت در روزنامه اطلاعات

بازتاب افطار خونین رشت در روزنامه اطلاعات

در نخستین تلاش که به هنگام افطار صورت گرفت، چند مهاجم موتورسوار در مقابل خانه ای در خیابان لاکانی توقف کردند و یکی از آنان با پریدن از دیوار، با رگبار یوزی و نارنجک به ۷ تن از برادران حزب اللهی که مشغول افطار بودند حمله کرده و بلافاصله از محل حادثه گریختند. این حمله به شهادت یکی از برادران به نام مجید ثابت قدم خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی و زخمی شدن …

دوشنبه 3 جولای 2017 - 00:00

اشاره: خبر شهادت شهدای افطار خونین رشت در روز شنبه ۳ مرداد ۱۳۶۰ (مصادف با ۲۳ رمضان ۱۴۰۱ق) در روزنامه های کشور بازتاب پیدا کرد. در آن روزها اخبار مختلفی از ترورهای منافقین در روزنامه ها درج شده بود. در لاهیجان نیز ترور مفصلی را برنامه ریزی کرده بودند که عملیات شان لو رفت و منافقین با نیروهای انقلابی درگیر شده و متواری شدند. روزنامه اطلاعات خبر واقعه افطار خونین رشت را با کمی تفاوت از آنچه اتفاق افتاد، چنین درج نمود که با هم می خوانیم.

***

۳ تن شهید شدند

رشت ـ پریشب بر اثر تلاش مذبوحانه ضدانقلاب، دو تن از برادران فعال حزب اللهی در رشت به شَرف شهادت نائل آمدند و چندین تن دیگر نیز مجروح شدند.

به نقل از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در نخستین تلاش که به هنگام افطار صورت گرفت، چند مهاجم موتورسوار در مقابل خانه ای در خیابان لاکانی توقف کردند و یکی از آنان با پریدن از دیوار، با رگبار یوزی و نارنجک به ۷ تن از برادران حزب اللهی که مشغول افطار بودند حمله کرده و بلافاصله از محل حادثه گریختند.

این حمله به شهادت یکی از برادران به نام مجید ثابت قدم خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی و زخمی شدن بقیه برادران [منجر] شد که همگی در بیمارستان بستری هستند.

همچنین در محله آفخرای رشت قبل از اذان مغرب، یکی دیگر از برادران به نام کریم اسلام پرست در حالی که سوار موتور بود، هدف حمله مسلحانه قرار گرفت و به شدت از ناحیه سر، مجروح شد، که بلافاصله به بیمارستان منتقل گردید ولی معالجات موثر واقع نشد و وی نیز به لقاء الله پیوست.

حملات دیگری نیز با «کوکتل مولتوف» و «سه راهی»، به منازل فرمانده عملیات کمیته مرکزی رشت و حجت الاسلام علوی یکی از وعاظ این شهر، انجام گرفت که خوشبختانه آسیبی به این افراد وارد نشد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رشت اعلام کرد: به دنبال این وقایع که مسلما در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری انجام گرفته است، به تحقیقات وسیعی دست زده و تا کنون چند نفر در این رابطه دستگیر شد اند.

 

 

 

منبع: روزنامه اطلاعات، ش۱۶۴۸۴، شنبه ۳ مرداد ۱۳۶۰، ۲۳ رمضان ۱۴۰۱ق، ص۱۰

ارسال دیدگاه

enemad-logo