مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
بیانیه منافقین در ترور حجت الاسلام عبدالحسین رضایی + سند

بیانیه منافقین در ترور حجت الاسلام عبدالحسین رضایی + سند

شهید حجت الاسلام عبدالحسین رضایی در عصر روز ۲۵ دی ۱۳۶۱ در جاده روستای بی بالان به سمت روستای سلاکجان در بخش کلاچای به سمت شهرستان رودسر در حال حرکت بود، که توسط اعضای جنگل سازمان منافقین ترور شد و به ضرب پنج گلوله به شهادت رسید. رنگ ایمان متن بیانیه سازمان منافقین درباره شهادت این روحانی مردمی را منتشر می کند تا عمق کینه این سازمان از مردم ایران روشنتر گردد.

شنبه 14 ژانویه 2017 - 05:13

مرتضی عبدالهی

اشاره: حجت الاسلام عبدالحسین رضایی در ۵ فروردین ۱۳۰۶ در روستای لیماگوابر از دهستان اشکور سفلا در بخش رحیم آباد از توابع شهرستان رودسر به دنیا آمد. پدرش مرتضی کشاورز بود و مادرش خدیجه نام داشت. او که دروس مقدمات و سطوح عالی حوزه علمیه را پشت سر گذاشته بود برای خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نمی کرد و امامت جماعت مردم در روستای «بی‌بالان» را برعهده داشت. سرانجام ایشان در ساعت پنج و نیم عصر روز ۲۵ دی ۱۳۶۱ که با ماشین پیکان در جاده روستای بی بالان به سمت روستای سلاکجان در بخش کلاچای به سمت شهرستان رودسر در حال حرکت بود، توسط اعضای جنگل سازمان منافقین ترور شد و به ضرب پنج گلوله به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای کلاچای قرار دارد. از وی سه پسر و چهار دختر به یادگار ماند.[۱] سالهاست که مراسم یادبودی برای روحانی شهید عبدالحسین رضایی در روستای سلاکجان واجارگاه برگزار می شود.

 گروهک تروریستی منافقین در یکی از اخبار منتشر شده خود در ارگان مطبوعاتی منافقین در سال های آغازین دهه ۱۳۶۰، اینگونه به این جنایت اعتراف کرده است:

«مقارن ساعت پنج و بیست و پنج دقیقه بعدازظهر جمعه ۲۴ دی ماه ۶۱ یک واحد از رزمندگان مجاهد جنگل طی یک طرح کمین در جاده های بی بالان رودسر، اتومبیل حامل آخوند جنایتکار حاج عبدالحسین رضایی یکی از کارگزاران اصلی رژیم در سرکوب مردم منطقه رودسر را به دام انداخته و به سزای اعمال جنایتکارانه اش می رسانند. این عملیات هنگامی انجام گرفت که مزدور فوق با اتومبیل در حال عبور از جاده بی بالان رودسر بود که ابتدا به دستور رزمندگان مجاهد متوقف شده و سپس به وسیله گلوله های آتشین مجاهدین در دم به هلاکت می رسد. رزمندگان مجاهد جنگل پس از این عملیات موفقیت آمیز همگی سالم به پایگاههای خود در دل جنگل باز می گردند.»[۲]

عجیب اینکه مطابق اعترافات ضاربین حجت الاسلام رضایی که بعدا دستگیر شدند ایشان آدم خوش سابقه و معروفی در بین مردم به نیکی بود و این جنجال رسانه ای منافقین برای جنایتکار خواندن و عامل سرکوب و کشتار نامیدن این روحانی مردمی، هیاهویی بیش نبود که با حمایت رسانه های بیگانه در آن دمیده شده بود و خبر شهادت ایشان باعث ناراحتی مردم شد و موجی از خشم و نفرت علیه منافقین را دامن زد.

قاتل حجت الاسلام رضایی می گوید: «دو روز بعد از به شهادت رساندن حاج آقا رضایی، رادیو منافقین در برنامه اخبار روزانه خود اعلام کرد که رزمندگان مجاهد خلق در جنگل در یک عملیات متهورانه کمین، عبدالحسین رضایی یکی از عاملان شکنجه و یکی از ایادی سرکوب مردم منطقه و یکی از فئودالهای منطقه رودسر که در سرکوب مردم کشاورز و محروم منطقه دست داشته در روز فلان به دست رزمندگان اعدام انقلابی شد. من و علی پس از گوش دادن این خبر، به علی گفتم راستی او همسایه شما بود و کسی بود که همه ما او را می‌شناختیم، او فردی بود که در بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار بود و اگر این خبر به گوش مردم همین منطقه برسد و آنها کاملا به این خبر توجه کنند شاید تاثیر بدی بگذارد.»

این خصوصیت این سازمان پلید بود که با مقابله با مردم و به شهادت رساندن فرزندان انقلابی ملت راه را برای پیاده سازی اهداف شوم خود هموار سازند و البته هرگز به مقاصد خود دست نخواهند یافت.

شما می توانید متن نشریه مجاهد که به بازتاب خبر شهادت حجت الاسلام رضایی پرداخته است را در زیر مشاهده نمایید.

——————————————————————

[۱] . فرهنگ اعلام شهدا استان گیلان، ص۳۶۴؛ لاله های سرخ رودسر، ص۵۳۲؛ راست قامتان، نگاهی به زندگی قربانیان تررو استان گیلان، ج۱، ص۱۶۲و۱۶۳؛ میثاق جاویدان، اولین یادواره شهید میرزاکوچک و ۱۱۰ روحانی شهید استان گیلان، ص۱۲۸ـ۱۲۹٫

[۲] . نشریه مجاهد، ش۱۳۷، ص۱۸٫

ارسال دیدگاه

  1. نویسنده دیدگاه:  يا مهدي
    2021/07/30 - 20:31

    مقام شهدا عالی است خداوند متعالی بگرداند

    پاسخ
enemad-logo