مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 Apr 2024
محتوا
حجت الاسلام و المسلمین سید محمدجواد پیشوائی و یک عکس تاریخی

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدجواد پیشوائی و یک عکس تاریخی

روز سوم خرداد ۱۳۶۱، روز حماسه بزرگ فتح خرمشهر بود. حاج آقا پیشوایی و حاج آقا مسافری و حاج آقای قناد در تهران سر خیابانهای مهر و رسالت تهران کمک‌های مردمی را جمع آوری کردند و خودشان با آن کمک‌های مردمی راهی خرمشهر شدند و به یاری جبهه شتافتند. آنها در روز چهارم خرداد که تازه …

چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 20:55
اشاره: این عکس و توضیحات آن با پیگیری آقای سیدمجتبی پیشوائی، فراهم شد و برای رنگ ایمان ارسال گردید، با تشکر از ایشان.
افراد حاضر در عکس، نشسته از راست حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا سید محمدجواد پیشوائی و مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ابوالقاسم مسافری و آقای قناد.
ایستاده از راست نفر اول: شهید احمد بوجاریان و نفر سوم حاج داوود دولت آبادی (رزمنده و برادر شهید دولت آبادی)
زمان: چهارم خرداد ۱۳۶۱
مکان: مسجد جامع خرمشهر
***
توضیح عکس از آقای داوود دولت آبادی:
روز سوم خرداد ۱۳۶۱، روز حماسه بزرگ فتح خرمشهر بود. حاج آقا پیشوایی و حاج آقا مسافری و حاج آقای قناد در تهران سر خیابانهای مهر و رسالت تهران کمک‌های مردمی را جمع آوری کردند و خودشان با آن کمک‌های مردمی راهی خرمشهر شدند و به یاری جبهه شتافتند. آنها در روز چهارم خرداد که تازه یک روز بود شهر آزاد شده بود و تثبیت نشده بود، با شور و شوق وارد شهر شدند و در آن شرایط کارشان بسیار پرخطر بود ولی بدون واهمه ای به خرمشهر رفتند و کمک‌های مردمی را تحویل دادند و این عکس هم مربوط در داخل مسجد مسجد جامع خرمشهر در همان روز گرفته شد. بعد از رفتن حاج آقا آن منطقه به شدت توسط دشمن بمباران شد.
این عکس تاریخی هم با دوربین بنده (داود دولت آبادی) گرفته شد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo