مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمدرضا میهن پور

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمدرضا میهن پور

مختصری از زندگی نامه شهید محمد رضا میهن پور  یاران چه غریبانه رفتند از این خانه                هم سوخته شمع ما ، هم سوخته پروانه ای وای که یارانم ، گلهای بهارانم                  رفتند از این خانه ، رفتند غریبانه شهید محمد رضا میهن پور در تاریخ ۵ مهرماه سال ۱۳۳۶ در خانواده ی مذهبی در شهر […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 15:59

مختصری از زندگی نامه شهید محمد رضا میهن پور 

یاران چه غریبانه رفتند از این خانه                هم سوخته شمع ما ، هم سوخته پروانه

ای وای که یارانم ، گلهای بهارانم                  رفتند از این خانه ، رفتند غریبانه

شهید محمد رضا میهن پور در تاریخ ۵ مهرماه سال ۱۳۳۶ در خانواده ی مذهبی در شهر زیبای رودسر ، شهر لاله ها و شقایقها ی خونین به دنیا آمد . او عاشق خدا و پیامبر و اهل بیت (ع ) بود . خود را ملزم به رعایت شئونات اسلامی و اهل عبادت و زهد و شب زنده داری و در عین حال بسیار خوشرو و خوش اخلاق بود . نسبت با پدر و مادر و خویشان و دوستان خود احترام خاصی قائل بود . با شروع تظاهرات و راهپیمایی ها علیه رژیم پهلوی ، فعالیت های جدی و مستمری را انجام داد . روزی که به همراه دوستانش برای تشییع جنازه ی شهید اصغر هاشم پور رفته بود . تحت تعقیب و ضرب و شتم ماموران شهربانی حکومت وقت قرار گرفت و بر اثر ضربات شدید باتوم بر زمین افتاد و بیهوش شد . سپس توسط مردم انقلابی به بیمارستان منتقل گردید ، اما بر اثر جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل گشت و به سعادت ابدی رسید.

روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

  1. نویسنده دیدگاه:  فاطمه مهین پوراصلی
    2020/04/24 - 18:07

    ایشان عموی من بود من اسمم فاطمه مهین پور هست

    پاسخ
enemad-logo