مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید ناصر درویش زاده

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید ناصر درویش زاده

مختصری از زندگی نامه شهید ناصر درویش زاده  سلسله موی دوست ،حلقه دام بلا ست           هر که در این حلقه نیست ، فارغ از این ماجراست گر برود جان ما در طلب وصل دوست           حیف نباشد که دوست دوست تر از جان ماست شهید ناصر درویش زاده در سال ۱۳۳۳ در روستای کلیشم از توابع […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 16:30

مختصری از زندگی نامه شهید ناصر درویش زاده 

سلسله موی دوست ،حلقه دام بلا ست           هر که در این حلقه نیست ، فارغ از این ماجراست

گر برود جان ما در طلب وصل دوست           حیف نباشد که دوست دوست تر از جان ماست

شهید ناصر درویش زاده در سال ۱۳۳۳ در روستای کلیشم از توابع شهرستان رودبار ، شهر شکوفه های زیتون . در خانواده مذهبی به دنیا آمد . از همان آغاز دوره ی کودکی و نوجوانی همزمان با تحصیل در کار کشاورزی و دامداری به پدر کمک می کرد . پس از اخذ مدرک سیکل جهت کار و امرار معاش به تهران عزیمت کرد و در آنجا به کار نقاشی ساختمان پرداخت . با اوج گیری انقلاب شکوهمند اسلامی مردم مبارز و مسلمان ایران به رهبری خردمندانه حضرت امام خمینی(ره) علیه رژیم منحوس پهلوی ، او هم به فرمان امام در تمامی راهپیمائیها و تظاهرات شرکت می جست . تا اینکه در تاریخ ۹ دی ماه سال ۵۷ که مصادف بود با سومین روز شهادت استاد نجات اللهی در جریان تحصن استادان در دانشگاه تهران ، همگام و همصدا با دیگر مردم انقلابی کشور ، مقابل در دانشگاه تجمع نموده علیه حکومت وقت شعار می داد واز آن تحصن حمایت می کرد که نیروهای حکومت نظامی به سوی تظاهرکنندگان تیراندازی کردند و تعداد کثیری از انقلابیون مجروح و یا به شهادت رسیدند که یکی از آن جمله شهیدان شهید ناصر درویش زاده بود که با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کرد و به ثمر نشاند و به جامعه ای که احساس مسئولیت را از یاد برده بود و از حیات و جنبش و حرکت بازمانده بود ،حیات بخشید .روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo