مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شقشقه‌های شهید کریمی (۱)

شقشقه‌های شهید کریمی (۱)

نقدهای شهید کریمی به آقای قربانی: ما جمعیت را روز چهارم یا هفتم آبان ۱۳۵۷، در لاهیجان، بردیم درِ خانه یک آقایی، اوّل از او التماس کردیم برای سخنرانی، نیومد! بعد برای حفظ حریم ، بردیم درِ خانه، در خانه او، با این جمعیت ده، بیست هزار نفری که به صف نماز وحدت ایستاده بودند، فاصله‌اش ۶۰ متر بود. گفتیم با حفاظت بچه‌ها بیا پیشنماز شو؛ نیامد!

جمعه 24 ژانویه 2020 - 19:09

محمدجواد کریمی

 

اشاره: شهید ابوالحسن کریمی در سخنرانی‌های افشاگرانه خود، درباره افراد و جریانات گیلان در دوران مبارزات انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نکته‌های بسیار مهمی را بیان کرده است. بخشی از آن سخنان، نقد عملکرد آقای زین العابدین قربانی در قبال مبارزات نهضت امام خمینی و  نیز در مسئولیت‌هایش در ابتدای انقلاب، مانند امامت جمعه لاهیجان و حاکم شرع دادگاه‌های گیلان بود. حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد کریمی، برادر شهید، نقدهای شهید کریمی به آقای قربانی را جمع‌آوری کرده و همراه با توضیحات، در قالب چند یادداشت کوتاه با عنوان «شقشقه‌های شهید کریمی» تنظیم کرده و در اختیار رنگ ایمان قرار داده است، با تشکر از ایشان. بخش اول را با هم می‌خونیم.

×××

انجمن‌های اسلامی دهات را تحریک می‌کند؛ اگر فلان جوان آمد تو دهات سخنرانی کرد، جلسه اش را به هم بزنید!

مرد حسابی! این که کلاه سر خودت می‌گذاری؛ این جوان که عشق سخنرانی ندارد. این را باید آن روز می‌کردی که ما ده هزار نفر آدم، آمدیم درِ خانه‌ات، گفتیم: الله اکبر! برای نماز بیا؛ مصلحت ندیدی از خانه برای [اقامه] نماز تشریف بیاوری! آن روز باید می‌آمدی بگویی، سخنرانی این آقا و آن آقا را به هم بزنی![۱]

ما جمعیت را روز چهارم یا هفتم آبان [۱۳۵۷] در لاهیجان، بردیم درِ خانه یک آقایی، اوّل از او التماس کردیم برای سخنرانی، نیومد. بعد برای حفظ حریم ، بردیم درِ خانه، درِ خانه‌ی او، با این جمعیت ده، بیست هزار نفری که به صف نماز وحدت ایستاده بودند، فاصله‌اش ۶۰ متر بود. گفتیم با حفاظت بچه‌ها بیا پیشنماز شو؛ نیامد![۲]

__________
مآخذ:

[۱] . سخنرانی شهید حاج ابوالحسن کریمی در مراسم سوم شهید بیژن مدافع، ۲۸ فروردین ۱۳۶۲.

[۲] . سخنرانی شهید کریمی در رشت، ۱۸ آذر ۱۳۶۱.

 

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo