مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
فقیه وارسته، آیت الله شیخ محمدکاظم صادقی فومنی

فقیه وارسته، آیت الله شیخ محمدکاظم صادقی فومنی

میثم عبدالهی
آیت الله شیخ کاظم صادقی فومنی، امام جماعت مسجد حاج مجتهد رشت، از بزرگ ترین مجتهدین گیلان در دوران اوایل نهضت امام خمینی بود. وی از شاگردان مبرز آیت الله نائینی بود و از وی اجازه نامه اجتهاد داشت.

دوشنبه 13 سپتامبر 2021 - 00:45

میثم عبدالهی

آیت الله شیخ کاظم صادقی فومنی، امام جماعت مسجد حاج مجتهد رشت، از بزرگ ترین مجتهدین گیلان در دوران اوایل نهضت امام خمینی بود. وی در سال ۱۲۶۳ در یکی از روستاهای فومن به دنیا آمده بود و از شاگردان مبرز آیت الله نائینی بود و از وی اجازه نامه اجتهاد داشت. این عالم مجاهد در کنار حضرات آیات سیدحسن بحرالعلوم، سیدمحمود ضیابرى به عنوان بزرگان جامعه روحانیت گیلان، تلگراف‌های متعددی به امام خمینی، آیت الله خوانساری، آیت الله بهبهانی، آیت الله میلانی و آیت الله مرعشی در محکومیت اقدامات رژیم و حمایت از نهضت در آغازین روزهای نهضت در سال ۴۱ صادر کردند و جلسات بسیاری برای آگاهی مردم تشکیل دادند. آیت الله شیخ کاظم صادقی در روز ۷ اسفند ۱۳۴۵ شمسی، به سن ۸۲ سالگی، در رشت دار فانی را وداع گفت و بعد از تشییع باشکوه مردم رشت، پیکرش به صحن بزرگ حرم رضوی مدفون شد، همان جایی که آیات سیدحسن بحرالعلوم رشتی وصیت کرده بود و در سال ۱۳۵۶ دقیقا کنار قبر این عالم مدفون شد.

 

 

با تشکر از آقای میرابوالقاسم میرمظفری، نوه دختری آیت الله صادقی فومنی که اسناد آن عالم برجسته را در اختیار نگارنده قرار داد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo