مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
مراسم چهلمین روز شهادت شهید نابغه گیلانی مدافع حرم برگزار شد

مراسم چهلمین روز شهادت شهید نابغه گیلانی مدافع حرم برگزار شد

پاسدار شهید گیلانی «مرتضی حسین پور شلمانی» معروف به «حسین قمی» از نیروهای مستشار نظامی نیروی قدس سپاه پاسداران و فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون بود که به خاطر نبوغ، مهارت و دلاوری‌هایش از سوی فرماندهان به حسن باقری زمانه ملقب شد.

جمعه 15 سپتامبر 2017 - 00:00

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم چهلمین سالروز شهادت شهید مدافع حرم «مرتضی حسین‌پور» پنجشنبه ۲۳ شهریور۹۶ از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در مجتمع فرهنگی سید الشهدا(ع) واقع در میدان هفتم تیر برگزار شد. این مراسم با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری, خانواده شهدا, جانبازان, ایثارگران و عموم مردم همراه بود.

برپایه این گزارش،  پاسدار شهید «مرتضی حسین پور شلمانی» معروف به «حسین قمی» از نیروهای مستشار نظامی نیروی قدس سپاه پاسداران و فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون بود که به خاطر نبوغ، مهارت و دلاوری‌هایش از سوی فرماندهان به حسن باقری زمانه ملقب شد. او فرمانده حججی و کسی که صدها نفر همچون محسن حججی را زیر دست خود پرورش داد تا تکفیری‌ها نتوانند حتی به بخشی از خواسته‌های خود در منطقه برسند.

این فرمانده زبده نظامی در همان معرکه‌ای که شهید حججی به اسارت درآمد به شهادت رسید اما پیش از شهادتش نقشه شوم داعش را برای به راه انداختن حمام خون بر هم زد و جان بسیاری از رزمندگان مقاومت را نجات داد. سرانجام این شهید والامقام به آرزوی خود رسید و در حین عملیاتی مستشاری در سوریه به فیض شهادت نائل شد. شهید حسین پور متأهل بود و فرزندش ۴ ماه دیگر به دنیا خواهد آمد. پیکر این مدافع حرم در زادگاهش لنگرود آرام گرفته است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

ارسال دیدگاه

enemad-logo