مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - Tuesday 16 Apr 2024
محتوا
مزار مرحوم آیت الله واصف گیلانی کجا قرار دارد؟

مزار مرحوم آیت الله واصف گیلانی کجا قرار دارد؟

میثم عبدالهی
مزار مرحوم آیت الله شیخ محمد واصف گیلانی در قبرستان «ابوحسین» در شهر مقدس قم قرار دارد. قبر ایشان در حیاط قبرستان، در ابتدای این قبرستان، نزدیک مقبره خانوادگی خاندان حاج علی اکبر رفعت قرار دارد و سنگی مشکی روی مزار ایشان قرار گرفته و روی مزار ایشان چنین نوشته شده است…

پنج‌شنبه 26 اکتبر 2017 - 00:00

میثم عبدالهی

مزار مرحوم آیت الله شیخ محمد واصف گیلانی در قبرستان «ابوحسین» در شهر مقدس قم  قرار دارد. قبر ایشان در حیاط قبرستان در ابتدای این قبرستان، نزدیک مقبره خانوادگی خاندان حاج علی اکبر رفعت قرار دارد و سنگی مشکی روی مزار ایشان قرار گرفته و روی مزار ایشان چنین نوشته شده است:

«هذا المضجع العالم العامل، الفقیه الکامل، الفاضل الزاهد، المُعرض عن الدنیا، حضرت علامه الحاج شیخ محمد واصف لاهیجی که عمر شریف را در راه ترویج اسلام و تبلیغ احکام،ط سپری نمود و با تالیف بیش از ۲۰۰ اثر ارزنده علمی، (نظم و نثر ـ عربی و فارسی ـ بی نقطه و بی الف) که از خود به یادگار گذاشت، علی الصباح روز چهارشنبه دوم آبان‌ماه ۱۳۷۵ در سن ۷۰ سالگی به جوار رحمت واسعه پیوست»

قبرستان ابوحسین در نزدیکی حرم حضرت معصومه (س) قرار دارد و در خیابان اراک شهر قم، قرار دارد و دو طرف آن به مدرسه علمیه حقانی و قبرستان نو، محدود می شود.

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo