مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
چهار اجازه نامه اجتهاد آیت الله شیخ محمد لاکانی

چهار اجازه نامه اجتهاد آیت الله شیخ محمد لاکانی

آیت الله شیخ محمد لاکانی از مفاخر علمی و فرهنگی گیلان به شمار می رفت که تحصیل علوم دینی به جایگاه بلندی رسیده بود. این شخصیت بزرگ در زمان تحصیل در قم و نجف اشرف، از آیات عظام سید ابوالحسن اصفهانی، آقا ضیاءالدین عراقی، سیدمحمد حجّت کوه کمره‌ای، سیدحسین بروجردی ـ رضوان الله علیهم ـ اجازه اجتهاد دریافت کرده بود. در زیر تصویر چهار اجازه نامه وی منتشر می شود.

دوشنبه 21 ژوئن 2021 - 15:38

آیت الله شیخ محمد لاکانی از مفاخر علمی و فرهنگی گیلان به شمار می رفت که تحصیل علوم دینی به جایگاه بلندی رسیده بود از میان مراجع و شخصیتهای علمی مذهبی کشورم، کسی نیست که آیت الله شیخ محمّد لاکانی را نشناسد و با تکریم از ایشان یاد نکند. این شخصیت بزرگ در زمان تحصیل در قم و نجف اشرف، از چهار نفر از مراجع تقلید اجازه نامه اجتهاد دریافت کرد که حاکی از جایگاه رفیع علمی او نزد مراجع بزرگ شیعه داشت. وی از آیات عظام سید ابوالحسن اصفهانی، آقا ضیاءالدین عراقی، سیدمحمد حجّت کوه کمره‌ای، سیدحسین بروجردی ـ رضوان الله علیهم ـ نیز اجازه اجتهاد دریافت کرده بود. در زیر تصویر چهار اجازه نامه وی منتشر می شود.

منبع این اسناد ارزشمند، کتاب «مرجعیت و ولایت از دیدگاه علامه آیت الله لاکانی، تهیه و تنظیم: مجتبی وهابی، مرکز فرهنگی و هنری ایحا، چاپ اول، ص ۹-۱۲ می باشد.

 

۱- اجازه نامه اجتهاد آیت الله العظمی سیدمحمد حجت کوه کمره ای به مرحوم آیت الله شیخ محمد لاکانی

۲- اجازه نامه اجتهاد آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی به مرحوم آیت الله شیخ محمد لاکانی

۳- اجازه نامه اجتهاد آیت الله العظمی آقا ضیاءالدین عراقی به مرحوم آیت الله شیخ محمد لاکانی

۴- اجازه نامه اجتهاد آیت الله العظمی سیدحسین بروجردی به مرحوم آیت الله شیخ محمد لاکانی

 

 

 

منبع: مرجعیت و ولایت از دیدگاه علامه آیت الله لاکانی، تهیه و تنظیم: مجتبی وهابی، مرکز فرهنگی و هنری ایحا، چاپ اول، ص۹-۱۲

ارسال دیدگاه

enemad-logo