مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 18 Apr 2024
محتوا
کدام فرماندار لیاقت شهادت را یافت + سند حکم فرمانداری شهید کریمی به مناسبت سالروز صدورحکم فرمانداری شهید ابوالحسن کریمی

کدام فرماندار لیاقت شهادت را یافت + سند حکم فرمانداری شهید کریمی

متن زیر حکم فرمانداری شهید ابوالحسن کریمی است که توسط استاندار وقت گیلان دکتر حبیب داوران صادر شده است و شهید کریمی این حکم را پلی ساخت برای ارتقای روحی و معنوی خودش و راهی یافت برای اعتلای نظام اسلامی و خدمت به مردمان مستضعف و مبارزه با طواغیت زمان

پنج‌شنبه 2 مارس 2017 - 10:56

مرتضی عبدالهی

 

در کمتر از یکماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شهید ابوالحسن کریمی به عنوان اولین فرماندار شهرستان محل تولد خود یعنی لاهیجان منصوب شد و این اولین مسئولیت رسمی شهید کریمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بود. شهید ابوالحسن کریمی شخصیت شناخته شده ای در بین مبارزین گیلانی بود که سالهای تحصیلش در دانشگاه تهران به فعالیتهای انقلابی و ارتباط با مجاهدین بارز نهضت امام خمینی همچون شهید آیت الله دکتر بهشتی سپری شد.

او که خودش به مبارزه فکری و عقیدتی و سیاسی با رژِیم طاغوت مشغول بود، چندبار توسط ساواک دستگیر و بازداشت شد ولی بعد از آزادی به فعالیتها، سخنرانیها و جلسات خود ادامه می داد.

با پیروزی انقلاب اسلامی و علی رغم اینکه برخی از بزرگان به دنبال این بودند که ایشان را به مرکز ببرند و مسئولیتهای مهم و وسیعی را به او واگذارند، ولی  ایشان در استان گیلان ماند و ترجیح داد در شهر و دیار و وطن خودش خدمت کند و اینگونه بود که خاطرات مجاهدتهای شبانه روزی او در رفع مشکلات مردم و مبارزه با ضد انقلاب هرگز از یادها نخواهد رفت.

 

خاطره ساده زیستی و انجام خدمت بدون مزد و حقوق او، خاطرات جارو کشیدن و نظافت فرمانداری توسط او، خاطرات برخورد متواضعانه با مردم محروم و مستضعف، خاطرات عبور و مرور ساده او در شهر و بسیاری از خاطرات دیگر که برخی از آنان را باید الان به چشم افسانه و آرزو به آن نگریست.

او با لباس بسیار ساده ای که می‌پوشید و با دوچرخه ای که رفت و آمد می‌کرد هیچ فاصله‌ای بین خودش و مردم قائل نبود. محل کارش و اطرافیانش را هم طوری انتخاب کرده بود که بسیار ساده باشند.

«روزی کریمی مشغول جارو زدن فرمان‌داری بود. آقای صامت ـ استاندار کرمانشاه ـ که برای سخن‌رانی به یکی از شهرهای اطراف لاهیجان دعوت شده بود، اول صبح وارد فرمانداری شد. از کسی که مشغول جارو کشیدن بود پرسید:«با آقای فرماندار کار دارم، ایشان هنوز نیامده‌اند؟» کریمی سرش را که بالا آورد. آقای صامت مبهوت ماند. با تعجب همراه بهت پرسید:«شما آقای کریمی فرماندار لاهیجان هستید؟ مگر این جا نظافتچی ندارد؟». کریمی با سادگی گفت:«فرماندار انقلابی باید همه کارها را انجام دهد. حالا شما بفرمایید در آن اتاق بنشینید تا همه جا را نظافت کنم، سپس خدمت شما خواهم رسید!»

 

متن زیر حکم فرمانداری شهید ابوالحسن کریمی است که توسط استاندار وقت گیلان دکتر حبیب داوران صادر شده است و شهید کریمی این حکم را پلی ساخت برای ارتقای روحی و معنوی خودش و راهی یافت برای اعتلای نظام اسلامی و خدمت به مردمان مستضعف و مبارزه با طواغیت زمان:

«وزارت کشور

استانداری گیلان

تاریخ ۱۲/۱۲/۵۷   شماره ۱۶۸۵۹

آقای ابوالحسن کریمی

به موجب این حکم به سمت سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان منصوب می شوید، خواهشمند است شروع به کار خود را به استانداری اعلام فرمایید.

دکتر حبیب داوران

استاندار گیلان»

آنچه که مهم است خدماتی است که ایشان در طول دوران تصدی این مسئولیت انجام داده اند که شیرینی آن هنوز در کام بسیاری مانده است. همچنین رفتار اسلامی و متواضعانه او در هنگام داشتن یک منصب مهم و به دست گرفتن امورات شهر، مَثَلی است که می تواند الگوی یک مسئول مردمی و انقلابی را به نمایش بگذارد.

حکم فرمانداری شهید کریمی- اولین فرماندار لاهیجان- و اولین مسئولیت شهید کریمی در انقلاب

ارسال دیدگاه

enemad-logo