مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۵ دی

تقویم تاریخ گیلان – ۵ دی

۱- بقعه شیخ زاهد گیلانی با شمارهثبت ۸۲۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. بقعه شیخانور یا شیخ زاهد گیلانی مربوط به اواخر سده ۹ ق است و در شهرستان لاهیجان، روستای شیخانور واقع شده است. بقعه شیخ زاهد گیلانی بنایی در روستای شیخانور در ۳ کیلومتری لاهیجان در استان گیلان است […]

جمعه 26 دسامبر 2014 - 11:33

۱- بقعه شیخ زاهد گیلانی با شمارهثبت ۸۲۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. بقعه شیخانور یا شیخ زاهد گیلانی مربوط به اواخر سده ۹ ق است و در شهرستان لاهیجان، روستای شیخانور واقع شده است. بقعه شیخ زاهد گیلانی بنایی در روستای شیخانور در ۳ کیلومتری لاهیجان در استان گیلان است که آن را مدفن شیخ تاج‌الدین ابراهیم ملقب به شیخ زاهد گیلانی از عرفا و دراویش بزرگ و از استادان شیخ صفی‌الدین اردبیلی دانسته اند. (۱۳۴۷ ش) (سایت رنگ ایمان، مقاله آثار ملی ثبت شده در گیلان)

۲- شهادت ۲ تن از جوانان انقلابی رودسر در تظاهرات. در پی برپایی مراسم یادبود یکی از بزرگان شهر رودسر، صدها نفر از مردم دست به تظاهرات زدند. عده‌ای از تظاهرکنندگان شیشه بسیاری از بانک‌ها و مؤسسات را شکستند. تظاهرکنندگان با حمله پلیس روبه‌رو شدند و در نتیجه ۲ نفر از دانش‌آموزان به نام‌های مهدی قاسمی» و «محمد هدایت بازرگانی» به شهادت رسیدند. (۱۳۵۷ ش) (سایت بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، بخش روزشمار انقلاب/ فجر آفرینان، ص۶۸ و ۸۶٫)

ارسال دیدگاه

enemad-logo