مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۲۲ دی

تقویم تاریخ گیلان – ۲۲ دی

۱- نامه رئیس شهربانی کل کشور به رئیس ساواک درباره شهید آیت الله ربانی املشی. در این روز سپهبد نصیری رئیس شهربانی کل کشور به سرلشکر پاکروان رئیس ساواک کل کشور نامه ای ارسال کرد و از طی آن نوشت: «محمدمهدی ربانی در مسجد جامع تهران وعظ کرده و سخنان تحریک آمیز بیان کرده است […]

دوشنبه 12 ژانویه 2015 - 07:27

۱- نامه رئیس شهربانی کل کشور به رئیس ساواک درباره شهید آیت الله ربانی املشی. در این روز سپهبد نصیری رئیس شهربانی کل کشور به سرلشکر پاکروان رئیس ساواک کل کشور نامه ای ارسال کرد و از طی آن نوشت: «محمدمهدی ربانی در مسجد جامع تهران وعظ کرده و سخنان تحریک آمیز بیان کرده است البته بعد از بازداشت گزارش ساواک را تکذیب می کند. او دارای پیشینه بدی است که اوایل امسال در کاشان هم دستگیر و محاکمه شده بود ولی با تبدیل قرار آزاد شد. (۱۳۴۳ ش) (آیت الله محمدمهدی ربانی املشی به روایت اسناد ساواک، ص ۵۸٫)

۲- سردار سپاه اسلام شهید «حسین شفائیه» مسئول محور یک اطلاعات عملیات لشکر ۱۶ قدس گیلان در منطقه علمیاتی‌ کربلای‌ ۵ به شهادت رسید. (۱۳۶۵ ش)

ارسال دیدگاه

enemad-logo