مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۲۶ دی

تقویم تاریخ گیلان – ۲۶ دی

۱- در این روز شاه فرار کرد. با فرار محمدرضا پهلوی گیلان هم مانند سایر نقاط کشور یک پارچه شادمانی و شور بود. مردم در تمام شهر های گیلان به خیابانها ریخته بودند و رفتن دیکتاتور را جشن گرفتند. مردم مطمئن شده بودند که با رفتن شاه مبارزات شان به رهبری امام خمینی به ثمر […]

جمعه 16 ژانویه 2015 - 07:30

۱- در این روز شاه فرار کرد. با فرار محمدرضا پهلوی گیلان هم مانند سایر نقاط کشور یک پارچه شادمانی و شور بود. مردم در تمام شهر های گیلان به خیابانها ریخته بودند و رفتن دیکتاتور را جشن گرفتند. مردم مطمئن شده بودند که با رفتن شاه مبارزات شان به رهبری امام خمینی به ثمر خواهد نشست و پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک خواهد بود. فرار شاه باعث شد که مردم با انگیزه و علاقه بیشتری در راهپیمایی ها شرکت کنند و نابودی رژیم شاهنشاهی را مطالبه کنند. (۱۳۵۷ ش)

۲- سردار بزرگ سپاه پاسداران غلامرضا بامروت فرمانده گردان حضرت سلمان لشکر ۱۶ قدس گیلان پس از سالها دلاوری در جبهه های جنگ در منطقه عملیات کربلای ۵ جزیره بوارین به شهادت رسید. (۱۳۶۵ ش)

ارسال دیدگاه

enemad-logo