مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
سنگنوشت مزار مرحوم حجت الاسلام سیدعلی میرعبدالعظیمی + عکس

سنگنوشت مزار مرحوم حجت الاسلام سیدعلی میرعبدالعظیمی + عکس

مجاهد شجاع حجت الاسلام سیدعلی میرعبدالعظیمی در ۷ تیر ۱۳۹۵ و در ماه مبارک رمضان در رشت درگذشت و پیکرش به قم منتقل شد و در قبرستان باغ بهشت (روبروی گلزار شهدای قم) در نزدیکی قبر همسرش به خاک سپرده شد. رنگ ایمان سنگنوشت مزار این روحانی مبارز را که چکیده ای از زندگی این بزرگوار است را به همراه تصاویر آن تقدیم مخاطبان عزیز می نماید

دوشنبه 16 ژانویه 2017 - 05:32

اشاره:مرحوم حجت الاسلام سید علی میرعبدالعظیمی از مبارزان قدیمی گیلانی و از همراهان شهید بزرگوار سید مجتبی نواب صفوی بود. او بعد از جریان فداییان اسلام به کارهای تربیتی روی آورد و توانست جوانان موفقی را در مدرسه بزرگی که داشت تربیت و هدایت نماید. مرحوم میرعبدالعظیمی همواره در مسیر امام و انقلاب و در دفاع از مقام معظم رهبری بی باک بود. سرانجام این مجاهد شجاع در ۷ تیر ۱۳۹۵ و در ماه مبارک رمضان در رشت درگذشت و پیکرش به قم منتقل شد و در قبرستان باغ بهشت (روبروی گلزار شهدای قم) در نزدیکی قبر همسرش به خاک سپرده شد. رنگ ایمان سنگنوشت مزار این روحانی مبارز را که چکیده ای از زندگی این بزرگوار است را به همراه تصاویر آن تقدیم مخاطبان عزیز می نماید:

 

سنگنوشت مزار مرحوم سیدعلی میرعبدالعظیمی

 

مبارز نستوه و همرزم شهید نواب صفوی

آیت الله حاج سید علی میرعبدالعظیمی

فرزند آیت الله سید حسن متولد دهم فروردین ۱۳۰۵ در هفده سالگی مقارن سقوط دیکتاتوری رضاخان از گیلان (دیار میرزاکوچک) به حوزه علمیه قم شتافت و در محضر بزرگانی چون مرحوم آیت الله خوانساری (صاحب نماز استسقاء) پرورش یافت تا آتش درونی اش با اتصال به آتشفشان شهید معظم نواب صفوی جان گرفت. سال ۱۳۲۹ در مخالفت با انتقال جنازه مومیایی رضاشاه معدوم به قم، با فریادی آتشین در میان طلاب مدرسه فیضیه حرکتی آغاز کرد که دستگیری و بازداشت وی به اعتراض عمومی انجامید و در نتیجه جنازه منحوس، از راه آهن قم به شهر ری منتقل شد، سپس در زندانها و تبعیدها همراه نواب بود تا سالها بعد که به هدایت خود او به گیلان بازگشت و در سنگر آموزش و پرورش به تربیت نسل جوان پرداخت، ثمره مجاهدت او در پیروزی انقلاب اسلامی تبلور یافت و تا لحظه وفات(هفتم تیر ۱۳۹۵) در مسیر ولایت باقی ماند.

سنگنوشت مزار مرحوم سیدعلی میرعبدالعظیمی

ارسال دیدگاه

enemad-logo