مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
تصویر حجت الاسلام شهید سلیمی پور رودسری در کنار حضرت امام

تصویر حجت الاسلام شهید سلیمی پور رودسری در کنار حضرت امام

شهید تقی سلیمی پور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مدتی مسئولیت زندان مدرسه رفاه که رجال عصر پهلوی در آن نگه داری می شدند را برعهده داشت و بعد از آن هم مسئولیت تحویل سلاحهای مکشوفه و غنیمتی مردم از پادگانها و مراکز نظامی را پذیرفت و زمانی که حضرت امام خمینی به قم عزیمت کردند، نیز در بیت حضرت امام در قم به ایشان کمک می کرد. رنگ ایمان برای اولین بار تصاویری از ایشان در کنار امام خمینی را منتشر می نماید.

پنج‌شنبه 9 فوریه 2017 - 05:57

مرتضی عبدالهی

شهید تقی سلیمی پور رودسری فرزند محمد علی در ۲۶ خرداد ۱۳۳۱ در رودسر متولد شد. تحصیلات خود را در همان شهر سپری کرد و در سال ۱۳۴۵ وارد حوزه علمیه رودسر شد و بعد از سه سال به قم عزیمت کرد. او که جوان پرشور و فعالی بود در دوران مبارزه با حکومت طاغوت تلاش زیادی کرد و در شهرهای مختلف به منبر می رفت و سخنرانی می کرد و در تشکیل گروه ها و انجمن های مذهبی پا فشاری داشت. ساواک چند بار او را دستگیر کرده و ممنوع المنبر شده بود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مدتی مسئولیت زندان مدرسه رفاه که رجال عصر پهلوی در آن نگه داری می شدند را برعهده داشت و بعد از آن هم مسئولیت تحویل سلاحهای مکشوفه و غنیمتی مردم از پادگانها و مراکز نظامی را پذیرفت و به مدت یک ماه مسئولیت حفاظت از سازمان خدمات اجتماعی مرکز را نیز بر دوش کشید.

حضرت امام خمینی بعد از اینکه به وطن بازگشتند و به قم عزیمت کردند، او مدتی نیز در بیت حضرت امام در قم به ایشان کمک می کرد و سپس به عنوان نماینده ایشان برای تشکیل سپاه پاسداران به شهرستان سمیرم عزیمت کرد و فرماندهی سپاه آنجا را نیز برعهده داشت.

با شروع جنگ تحمیلی جزو اولین تیم اعزامی روحانیون وطلاب قم، به جبهه بود و بارها به جبهه رفت تا اینکه در آخرین مرحله عملیات رمضان در ۲۶ آبان ۱۳۶۱ به همراه عده ای از همرزمانش در اطراف پاسگاه زید به محاصره دشمن بعثی درآمدند و سرانجام به شهادت رسید.

پیکر پاک این روحانی مجاهد و خستگی ناپذیر در مناطق عملیاتی ماند و هرگز به دامان خانواده بازنگشت.

رنگ ایمان برای اولین بار تصاویری از این شهید بزرگوار را در کنار حضرت امام خمینی (ره) منتشر می نماید.

ارسال دیدگاه

enemad-logo