مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
نقاشی های یک قرن پیش یک نقاش روس از گیلان + تصاویر

نقاشی های یک قرن پیش یک نقاش روس از گیلان + تصاویر

سایت رنگ ایمان نقاشی های پیستسکی روس را که در سال ۱۸۹۵ از ایران کشیده است و برخی از آنها را که مربوط به گیلان است را برای اولین بار در گیلان منتشر مینماید و در اختیار عموم قرار می دهد.

شنبه 4 مارس 2017 - 06:35

مرتضی عبدالهی

 

اشاره: خاطرات و نکاتی که گردشگران و رهگذران خارجی از مناطق مختلف ایران از جمله گیلان از خود به جای گذاشته اند دارای نکات زیادی هست که از جهات مختلف قابل استفاده می باشد. چندی پیش یکی از دوستان که اکنون در روسیه اقامت دارد آثاری از نقاشی ۱۲۲ سال پیش یک گردشگر و مامور روسیه از هنگام حضور کوتاه مدت او در ایران را منتشر کرد که در میان آنها نقاشی های زیبایی از مناطقی از شهر رشت، انزلی و منطقه پیربازار وجود داشت.

پاول یاکُولِویچ پیسِتسکی متولد ۱۸۴۳ پزشک و جراح معروف روسی نقاش این آثار است. پیستسکی در ژانویه سال ۱۸۹۵، برای شرکت در جلسه فوق العاده سفارت روسیه در تهران، توسط شاه قاجار دعوت شده بود. او برای گزارش سفر خود برای نیکلای دوم آنچه که در ایران میدید را در یک رول بلند نقاشی کرد. او از شهر رشت و بندر انزلی گرفته تا قزوین و تهران را به تصویر کشید. نقاشی های او اکنون در موزه سن پترزبورگ نگهداری میشود.

سایت رنگ ایمان نقاشی های پیستسکی که مربوط به گیلان است را برای اولین بار در گیلان منتشر مینماید و در اختیار عموم قرار می دهد. امید که مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: کانال فاروس

ارسال دیدگاه

enemad-logo