مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
تصویری از رساله عملیه آیت الله العظمی شیخ شعبان گیلانی

تصویری از رساله عملیه آیت الله العظمی شیخ شعبان گیلانی

میثم عبدالهی
مرحوم آیت الله العظمی شیخ شعبان گیلانی از مراجع برجسته شیعه بود که در روز ۵ فروردین ۱۳۰۹ در نجف اشرف درگذشت. ایشان دارای مقلدین بسیاری در سرزمین های اسلامی بود و رساله توضیح المسائل ایشان بارها در مناطق مختلف چاپ شده بود. در اینجا تصویری از رساله عملی ایشان را که حدود یک قرن از انتشار آن می گذرد.

شنبه 25 مارس 2017 - 07:32

میثم عبدالهی

مرحوم آیت الله العظمی شیخ شعبان گیلانی از مراجع برجسته شیعه بود که در روز ۵ فروردین ۱۳۰۹ در نجف اشرف درگذشت. ایشان دارای مقلدین بسیاری در سرزمین های اسلامی بود و رساله توضیح المسائل ایشان بارها در مناطق مختلف چاپ شده بود.

در اینجا تصویری از رساله عملی ایشان را که در سال ۱۳۴۰ق مطابق سال ۱۳۰۱ش در مطبعه اتحاد رشت منتشر شد را با هم می بینیم که حدود یک قرن از انتشار آن می گذرد. این کتاب حاشیه ای به تاریخ ماه رجب همان سال (مطابق فروردین ۱۳۰۱شمسی) در ابتدای آن درج شده که عمل به آن را صحیح و مجزی دانسته است: «حسب خواهش بعضی از اجله احباب، این رساله شریفه حاشیه شد. حسب نظر قاصر، ان شاءالله عامل به آن با حواشی، ماجور و معذور خواهد بود. فی رجب ۱۳۴۰٫ الاحقر شعبان الجیلانی.»

روی جلد

صفحه اول

ارسال دیدگاه

enemad-logo