مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شهید قلندری تنها شهید گیلانی در عملیات ناوچه جوشن در خلیج فارس + تصاویر برای اولین بار

شهید قلندری تنها شهید گیلانی در عملیات ناوچه جوشن در خلیج فارس + تصاویر

در ناوچه جوشن که مقاومتی بی نظیر از خود به یادگار گذاشت، تعداد ۱۱ نفر از ارتشیان نیروی دریایی جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند. از جمله این شهدا، ناو استوار دوم شهید اصغر قلندری متولد بندرانزلی بود که در این عملیات و در رویارویی مستقیم با نظامیان آمریکای خبیث در روز ۲۹ فروردین در عرشه ناوچه جوشن به شهادت رسید. رنگ ایمان برای اولین بار تصاویری از این شهید را منتشر مینماید.

سه‌شنبه 2 می 2017 - 13:13

مرتضی عبدالهی

 

حضور ناوگان پنجم نیروی دریایی شیطان بزرگ در خلیج فارس و دریای عمان به بهانه تأمین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی بین‌المللی زمینه جنگ همه جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران را فراهم کرد که با حمله به سکوها و تاسیسات نفتی ایران، کشتیهای تجاری و غیر تجاری و حمله به هواپیمایی مسافربری ایران ادامه یافت.

با حمله نیروهای متجاوز آمریکایی به سکوهای نفتی سلمان و نصر در فروردین ۱۳۶۷ و دفاع جانانه رزمندگان ایرانی مستقر در این سکوها، ناوچه موشک‌انداز جوشن که در مأموریت اسکورت کاروان کشتی‏‌های نفت ایران حضور داشت و نزدیک‌ترین یگان به صحنه عملیات بود بنا به دستور صادره به منطقه عملیات سکوهای نفتی نصر و سلمان رفته و در جهت امداد و نجات مدافعین سکوها اقدام کرد. فرمانده ناوچه جوشن ضمن رد پیشنهاد ناوهای امریکایی مبنی بر تسلیم شدن، با تمام قوا در برابر دشمن ایستادگی کرد و در یک جنگ نابرابر در مقابل یک ناو هواپیمابر، چند ناوچه و ناوشکن، قایق توپدار، هواپیما و هلی کوپتر نیروهای متجاوز شیطانی، تا اخر ایستاد و بسیاری از نیروهایش به شهادت رسیدند.

در ادامه این عملیات در ابتدا ناوشکن سهند و سپس ناوشکن سبلان نیز به کمک نیروهای ایرانی آمدند که آنها نیز متحمل خسارات زیادی شدند. از امکانات و نیروهای دشمن نیز یک فروند هواپیمای جنگی آمریکایی با دو خلبانش سقوط کرد و به قعر دریا رفت.

در ناوچه جوشن که مقاومتی بی نظیر از خود به یادگار گذاشت، تعداد ۱۱ نفر از ارتشیان نیروی دریایی جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.

از جمله این شهدا، ناو استوار دوم شهید اصغر قلندری متولد بندرانزلی بود که در این عملیات و در رویارویی مستقیم با نظامیان آمریکای خبیث در روز ۲۹ فروردین در عرشه ناوچه جوشن به شهادت رسید.

پیکر این شهید بزرگوار در صبح روز ۳ اردیبهشت به گیلان وارد شد و در میان شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «این سند جنایت آمریکا است» در میان جمعیت بسیاری از مردم انزلی تشییع و در همان شهر به خاک سپرده شد.

رنگ ایمان برای اولین بار تصاویری از این شهید دلاور گیلانی منتشر می نماید تا مورد استفاده و توجه مخاطبین قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo