مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
آخرین عکس از شهید سیدمصطفی پیشوایی

آخرین عکس از شهید سیدمصطفی پیشوایی

شهید سیدمصطفی پیشوایی در خانواده ای روحانی و اهل بندر انزلی، در سال ۱۳۴۵ متولد شد و در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، در روز ۱۰ خرداد ۱۳۶۱ در مناطق عملیاتی غرب کشور به شهادت رسید. همزمان با نزدیک شدن سالروز شهادت شهید سیدمصطفی پیشوایی، آخرین تصویر این شهید را که چند روز قبل از شهادتش گرفته شده است را می بینیم.

سه‌شنبه 30 می 2017 - 00:00

 

شهید سیدمصطفی پیشوایی در خانواده ای روحانی و اهل بندر انزلی، در سال ۱۳۴۵ متولد شد و در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، در روز ۱۰ خرداد ۱۳۶۱ در مناطق عملیاتی غرب کشور به شهادت رسید.

وصیتنامه این شهید که به خط خودش در روز ۵ مهر ۱۳۶۰ تنظیم شده است را نیز در زیر می بینید.

پدر این شهید، حضرت حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدجواد پیشوایی تنها چند روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم امام خمینی به گیلان بود و در تثبیت پایه های انقلاب اسلامی در آن منطقه تاثیر داشت. امروزه ایشان از علمای برجسته تهران هستند و مشغول تبلیغ دین هستند.

پدربزرگ شهید، مرحوم آیت الله سید ابوطالب پیشوایی مجتهد برجسته بندر انزلی در دوران پهلوی دوم و امام جمعه این شهر بود که منشا خدمات بسیاری در دوران فشار و اختناق رژیم بود.

گفتنی است که پدر و پدربزرگ این شهید بزرگوار، از علمای مجاهد گیلان به شمار می روند که هر کدام در سایت رنگ ایمان دارای مطالب بخش ویژه ای مخصوص به خود هستند که مطالب متنوعی درباره این دو شخصیت از شرح حال و خاطرات و عکس و اسناد و… است که می توانید در دو لینک زیر مشاهده کنید:

پرونده آیت الله سید ابوطالب پیشوایی

پرونده حجت الاسلام سید محمد جواد پیشوایی

 

 

 

 

با تشکر از آقای سیدمجتبی پیشوایی برادر شهید، که تصاویر را برای رنگ ایمان ارسال کردند.

ارسال دیدگاه

enemad-logo