مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شماره ۸۴ مجله خط حزب الله به میرزا کوچک جنگلی  تقدیم شد

شماره ۸۴ مجله خط حزب الله به میرزا کوچک جنگلی تقدیم شد

مهدی نقیبی
هفته نامه خبری تحلیلی خط حزب الله متعلق به سایت رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای است و هر شماره از این مجله به یکی از شهدای مقاومت اسلامی ملت ایران تقدیم می شود. شماره ۸۴ که جدیدترین شماره این مجله است در هفته سوم خرداد ۱۳۹۶ منتشر شده است و همزمان با آغاز دوران طلایی «جمهوری گیلان» به رهبری میرزا کوچک جنگلی، به آن روحانی شهید تقدیم شده است.

دوشنبه 5 ژوئن 2017 - 00:34

مهدی نقیبی

هفته نامه خبری تحلیلی خط حزب الله متعلق به سایت رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای است و هر شماره از این مجله به یکی از شهدای مقاومت اسلامی ملت ایران تقدیم می شود.

شماره ۸۴ که جدیدترین شماره این مجله است در هفته سوم خرداد ۱۳۹۶ منتشر شده است و همزمان با آغاز دوران طلایی «جمهوری گیلان» به رهبری میرزا کوچک جنگلی، به آن روحانی شهید تقدیم شده است.

در اولین صفحه از مجله چنین نوشته شده است:

این شماره تقدیم می شود به روح پرفتوح شهید میرزا کوچک خان جنگلی

به مناسبت آغاز نهضت جنگل

شرح حال او را می‌خواندیم، نیرو می‌گرفتیم

«هر وقت نام میرزا کوچک‌خان را به یاد می‌آوردیم و شرح حال او را می‌خواندیم، نیرو می‌گرفتیم. او از همت و اراده و شخصیت و هویّت خود خرج کرد، برای این‌که به یک نسل هویّت و شخصیت و نیرو و اراده ببخشد. این بسیار ارزش دارد. امثال او تعدادی بودند که در غربت مبارزه کردند، در غربت هم مُردند؛ اما می‌بینید که امروز غریب نیستند. جریان تاریخ، جریان عجیبی است. نگذاشت و نخواهد گذاشت شیخ فضل‌الله‌ها و میرزاکوچک‌خان‌ها و خیابانی‌ها و امثال اینها، همچنان که غریب مُردند، غریب بمانند.» (۱۳۸۰/۰۲/۱۲)

تاریخ شهادت: ۲۱ آذر ۱۳۰۰

شهادت: به دست عوامل رضا قلدر

مزار: گورستان سلیمان داراب

×××

این شماره از مجله خط حزب الله را می توانید در این لینک دانلود کنید.

گفتنی است که شماره ۷۵ این مجله به شهید حسین املاکی تقدیم شده بود.

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo