مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
بازتاب شهادت تنها استاندار شهید ایران در روزنامه جمهوری اسلامی

بازتاب شهادت تنها استاندار شهید ایران در روزنامه جمهوری اسلامی

خبر شهادت شهید علی انصاری در روزنامه جمهوری اسلامی که این روزنامه در آن زمان متعلق به حزب جمهوری اسلامی بود و صاحب امتیاز آن آیت الله خامنه ای بود، بازتاب یافت و در صفحه اول آن در روز ۱۶ تیر ۱۳۶۰ تصویر پیکر شهید انصاری درج شده است و خبری را درباره جزئیات این ترور درج کردند. زمانی که این گزارش تهیه می شد، شهید نورانی هنوز در بیمارستان در قید حیات بود.

شنبه 15 جولای 2017 - 00:00

خبر شهادت شهید علی انصاری در روزنامه جمهوری اسلامی که این روزنامه در آن زمان متعلق به حزب جمهوری اسلامی بود و صاحب امتیاز آن آیت الله خامنه ای بود، بازتاب یافت و در صفحه اول آن در روز ۱۶ تیر ۱۳۶۰ تصویر پیکر شهید انصاری درج شده است و خبری را درباره جزئیات این ترور درج کردند. زمانی که این گزارش تهیه می شد، شهید نورانی هنوز در بیمارستان در قید حیات بود. متن خبر به این شرح است:

 

استاندار گیلان به شهادت رسید

مهندس علی انصاری استاندار گیلان ساعت ۷ صبح دیروز با شلیک ۱۱ گلوله مورد سوء قصد قرار گرفت و به دست عوامل آمریکا به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش، ساعت ۷ صبح دیروز، هنگامی که شهید انصاری استاندار گیلان به اتفاق مهندس نورانى معاون فنی و عمرانی استانداری به قصد عزیمت به استانداری از منزلش واقع در خیابان لاکانی نزدیک سبزه میدان، خارج می شد، مورد سوءقصد قرار گرفت و با شلیک ۱۱ گلوله به شهادت رسید.

گزارش خبرنگار ما حاکیست که در این حادثه، مهندس نورانى نیز مجروح شد که در حال حاضر در بیمارستان رشت بستری می باشد. یک شاهد عینی در مورد چگونگی سوءقصد به خبرنگار ما گفت: من در حال عبور از محل بودم که دیدم یک موتورسوار در سمت دیگر خیابان ایستاده و یک نفر دیگر که اسلحه یوزی در دست داشت برادر انصاری را به مسلسل بست و سپس هر دو نفر گریختند.

گزارش رسیده حاکیست که مهندس انصاری و معاونش بدون محافظ بودند.

از سوی دیگر گزارش واحد مرکزی خبر از جریان ترور علی انصاری استاندار گیلان و معاونش که منجر به شهادت استاندار گیلان شد حاکیست در ابتدای این حادثه، راننده اتومبیل حامل استاندار، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در دم به شهادت رسیده. گزارش رسیده از مرکز خبر رشت همچنین حاکیست که گلوله بعدی به سر استاندار اصابت کرد و مهاجمان سپس اتومبیل استاندار گیلان و معاون عمرانی وی را به رگبار بستند و از صحنه گریختند. گزارش رسیده از بیمارستان رشت حاکیست که محل های اصابت دیگر گلوله ها نواحی چشم چپ، جمجمه، بازوی چپ و راست، و ناحیه شکم و کبد است.

مهندس انصاری حدود چهل سال داشت و متاهل و صاحب یک فرزند بود. وی در گذشته در یکی از شهرهای استان گیلان به تدریس اشتغال داشت و پس از پیروزی [انقلاب] به سمت معاونت استانداری گیلان منصوب شد.[۱]

————————

 

 

[۱] . روزنامه جمهوری اسلامی، س۳، ش۶۰۴، سه شنبه ۱۶ تیر ۱۳۶۰، ص۲٫

ارسال دیدگاه

enemad-logo