مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
گزارش اختصاصی رنگ ایمان از مراسم باشکوه چهلم سردار شهید جوان گیلانی مدافع حرم

گزارش اختصاصی رنگ ایمان از مراسم باشکوه چهلم سردار شهید جوان گیلانی مدافع حرم

مراسم چهلم شهادت سردار شهید گیلانی مدافع حرم، شهید مرتضی حسین پور راس ساعت ۱۶ عصر پنج شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ همزمان با سالروز تولد شهید حسین پور و با تلاوت زیبای آقای حسین رفیعی قاری جوان و بین المللی گیلان در صحن گلزار شهدای شهر شلمان شروع شد.

شنبه 23 سپتامبر 2017 - 00:00

مراسم چهلم شهادت سردار شهید گیلانی مدافع حرم، شهید مرتضی حسین پور راس ساعت ۱۶ عصر پنج شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ همزمان با سالروز تولد شهید حسین پور و با تلاوت زیبای آقای حسین رفیعی قاری جوان و بین المللی گیلان در صحن گلزار شهدای شهر شلمان شروع شد.

مجری این جلسه اقای آقابیگی بود که با اجرای زیبای خود بر گرما و شور حماسی جلسه افزود.

برای بهتر برگزاری این جلسه، تمامی حیاط مسجد و صحن گلزار شهدای شلمان، موکت شده بود و دور تا دور دیوار های گلزار شهدا نیز با بنرهای مزین به تمثال شهدای گیلانی مدافع حرم و شهدای شلمان و شهید حسین پور آراسته شده بود.

در ورودی مراسم نیز پذیرایی از میهمانان انجام میگرفت و ویژه نامه ای در ۴ صفحه رنگی درباره شهید مرتضی حسین پور به میهمانان هدیه داده می شد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام شیخ اکرم الکعبی دبیر کل حرکه النجباء عراق به نمایندگی از مقاومت اسلامی عراق به ایراد سخنرانی کوتاهی به زبان عربی پرداخت که عم زبان به زبان فارسی ترجمه میشد.

سپس گروه سرود نوجوانان که نماهنگ معروف «ز کودکی عاشق این تبار محترمم» را ساخته اند به اجرای این شعر و شعر «شهیدان زنده اند، به دل پاینده اند» پرداختند.

بلافاصله، حاج علی رحیم پور از جانبازان مدافع حرم به مداحی کوتاه پرداخت و اشاراتی به روضه حضرت مسلم نمود

بعد از آن، سخنران اصلی مراسم، سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی در سخنرانی مهم و محکم خود بیش از یکساعت به سخنرانی پرداخت و هزاران نفر از مردم که تا پایان مراسم در زیر نور مستقیم آفتاب نشسته بودند، با توجه کامل و سکوت مثال زدنی به استماع سخنان ایشان گوش فرا دادند.

در پایان نیز آقای روحی مداح گیلانی به مداحی پرداخت و پایان خوش این مراسم را رقم زد.

در این جلسه که با شکوه تمام و با حضور مردم مومن و خداجوی شلمان و شهرها و روستاهای اطراف آن برگزار گردید، میهمانان این جلسه از ابتدای مراسم در جلسه حضور داشتند و سرلشکر قهرمان حاج قاسم سلیمانی با استقبال پرشکوه مردم در اول جلسه در این مراسم حضور یافت.

حضور پرشور مردم محلی که از مناطق مختلف شهر با لباسهای مشکی یکدست که مزین به عکس شهید حسین پور بود به سمت محل برگزاری مراسم و بنرهای متعدد و متفاوت از این شهید مدافع حرم، جلوه خاصی از عشق و ارادت به شهدا را جلوه گر بود.

رزمندگانی نیز از کشورهای لبنان، عراق و سوریه برای عرض ادب به خانواده شهید حسین پور با پرچمهای حزب الله لبنان و نیروهای حشدالشعبی عراق در مراسم حضور داشتند.

مهمانان ویژه مراسم عبارت بودند از: حجت الاسلام شیخ اکرم الکعبی دبیر کل مقاومت اسلامی حرکه النجباء عراق

ابو محمد به نمایندگی از عصائب اهل الحق از عراق

ابو مصطفی خزئلی فرماندهی عملیات مقاومت اسلامی کتائب سیدالشهداء و نماینده مجلس عراق و جانباز مدافع حرم

ابو علی المنصوری به نمایندگی از کتائب سیدالشهداء عراق

حاج حسام به نمایندگی از مقاومت حزب الله لبنان

و تعدادی از رزمندگان قرارگاه حیدریون و رزمندگان قرارگاه زینبیون

این مراسم توسط چندین دوربین حرفه ای تصویربرداری شد و بخشهایی از آن به صورت زنده و مستقیم از شبکه سراسری تلویزیون جمهوری اسلامی روی آنتن رفت و عکاسان خبرگزاری های مختلف به تصویربرداری از آن مشغول شدند.

خبر این مراسم و فیلم قسمتهایی از آن در اخبار ساعت ۲۱ از شبکه اول سیما و دیگر شبکه ها ملی و استانی پخش گردید و سخنان مهم حاج قاسم سلیمانی و وعده ایشان در انتقام از تروریستهای تکفیری بازتاب وسیعی یافت.

 

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo