مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday 19 Mar 2024
محتوا
رونمایی از کتاب فرهنگنامه علمای مجاهد گیلان در قم + تصاویر

رونمایی از کتاب فرهنگنامه علمای مجاهد گیلان در قم + تصاویر

جلسه اختصاصی رونمایی از کتاب فرهنگنامه علمای مجاهد گیلان با حضور حدود ۶۰ نفر از اساتید، فضلا و طلاب گیلانی در مرکز فقهی حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام در شهر مقدس قم برگزار شد.

چهارشنبه 27 دسامبر 2017 - 23:50

در روز چهارشنبه ۶ دیماه ۱۳۹۶ جلسه اختصاصی رونمایی از کتاب فرهنگنامه علمای مجاهد گیلان به همت موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان در سالن کنفرانس مرکز فقهی حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام در شهر مقدس قم برگزار شد.

در این جلسه حدود ۶۰ نفر از اساتید و فضلای گیلانی از جمله حجج اسلام آزاده، فلاحتی، نصیری، رئوفی، ادهم نژاد، رمضان نرگسی، مهدی رهنما، صابرپور، رحمت زاده، حسن زاده لیله کوهی، کاظمی، مجید رهنما، موسوی تنیانی، و تعدادی دیگر از طلاب گیلانی حضور پیدا کردند.

این جلسه راس ساعت ۱۸:۳۰ با قرائت کلام الله مجید آغاز شد و بعد از خیر مقدم توسط مجری جلسه، حجت الاسلام مرتضی عبداللهی مدیر موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان به بیان کلیاتی درباره ضرورت و اهداف نگارش و تهیه کتاب و به معرفی فرهنگنامه علمای مجاهد گیلان پرداختند.

سپس جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر نصیری از مدرسین دروس عالی و خارج فقه حوزه علمیه قم بیاناتی درباره کتاب فرهنگنامه و تاریخنگاری و همچنین اهمیت خدمات گیلانیان در طول تاریخ ارائه داشتند و در قسمتی فرمودند: «تبریک عرض میکنم به برادران عبداللهی به خاطر این کار با ارزش و قابل تقدیر و تحسین. جسارت و جرات دست به قلم بردن در این سن و در این حال و هوا، حقیقتا مایه اعجاب و ابتهاج است»

در ادامه، کلیپی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره گیلان پخش گردید و جناب حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی از اساتید سطوح عالی و دروس خارج حوزه علمیه قم نیز نکاتی درباره کتاب فرهنگنامه و لزوم پرداختن به زندگی و سیره علما مطالبی بیان داشتند و چند پیشنهاد ارائه کردند. همچنین به ذکر برخی از مشاهدات خودشان از زندگی چند عالم گیلانی از جمله آیت الله سید حسن بحرالعلوم رشتی پرداختند.

بعد از سخنرانی حجت الاسلام فلاحتی و پخش کلیپی درباره خدمات روحانی شهید میرزاکوچک جنگلی، از تعدادی از دست اندرکاران تهیه، تولید و انتشار کتاب فرهنگنامه علمای مجاهد گیلان تقدیر به عمل آمد.

در پایان جلسه نیز حجت الاسلام رمضان نرگسی از اساتید تاریخ معاصر ایران نیز به نکاتی درباره مسائل و مشکلات تاریخنگاری و لزوم پرداختن به جریانهای حق اشاره کردند و از زحمات تولید کتاب فرهنگنامه علمای مجاهد گیلان تشکر کردند.

ارسال دیدگاه

enemad-logo