مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
انتصاب نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت با حکم رهبر معظم انقلاب

انتصاب نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت با حکم رهبر معظم انقلاب

حجت الاسلام فلاحتی چهارمین نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است. آیت الله شیخ حسن لاهوتی از سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۶۰، حجت الاسلام و المسلمین صادق احسانبخش از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۸۰، آیت الله زین العابدین قربانی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۷ و حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی از ۱۳۹۷ دوره اش آغاز شده است.

چهارشنبه 4 آوریل 2018 - 11:44

تیتر اول سایت رهبری – امروز ۱۵ فروردین ۱۳۹۷

خطاب به حجت الاسلام فلاحتی: اُنس و سلوک شایسته‌ی مردمی بویژه با جوانان مؤمن و پرانگیزه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی، حجه الاسلام حاج شیخ رسول فلاحتی را به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام‌جمعه رشت منصوب کردند.

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجه‌الاسلام آقای حاج شیخ رسول فلاحتی دامت افاضاته
در پی کناره‌گیری جناب حجه‌الاسلام والمسلمین آقای قربانی دامت توفیقاته، جناب‌عالی را که مزیّن به علم و صلاح و تقوا می‌باشید به نمایندگی خود در استان گیلان و امامت جمعه‌ی رشت منصوب می‌کنم. تلاش معنوی و فکری و اجتماعی در میان آن مردم شجاع و انقلابی و کارآزموده، توفیقی بزرگ و فرصتی مغتنم است و انتظار می‌رود که جناب‌عالی وظائف سنگین نمایندگی و امامت جمعه را در کنار اُنس و سلوک شایسته‌ی مردمی بویژه با جوانان مؤمن و پرانگیزه، به نحو احسن به انجام رسانید. مردم رشت و گیلان در گذشته‌ی تاریخی و نیز در دوران انقلاب و جمهوری اسلامی، افتخارات بزرگی آفریده‌اند و هرگونه خدمتی به آن مردم عزیز، خدمت به انقلاب و تاریخ و هویّت کشور است و امیدوارم در این راه موفق باشید.
لازم می‌دانم از زحمات ارزشمند جناب آقای قربانی که خود از برجستگان علمی و فرهنگی آن خطه‌ی شریف می‌باشند، تشکر و قدردانی کنم.

والسّلام علیکم و رحمه الله
سیّد علی خامنه‌ای
۱۴ فروردین ۱۳۹۷

***

گفتنی است که حجت الاسلام فلاحتی چهارمین نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است. آیت الله شیخ حسن لاهوتی از سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۶۰، حجت الاسلام و المسلمین صادق احسانبخش از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۸۰، آیت الله زین العابدین قربانی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۷ و حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی از ۱۳۹۷ دوره اش آغاز شده است.

جلسه تودیع و معارفه روز پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد و آقای فلاحتی در روز جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ اولین نماز جمعه رشت را اقامه خواهد کرد.

.

.

.

 

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo