مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
مشروح گزارش مراسم سفیر انقلاب

مشروح گزارش مراسم سفیر انقلاب

مراسم پاسداشت ۱۳ سال مجاهدت فرهنگی و تبلیغی آیت الله رمضانی در اروپا با عنوان سفیر انقلاب با استقبال طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد. در این مراسم در ساعت ۱۹ روز چهار شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ در مدرسه علمیه آیت الله بهجت در قم برگزار شد.

یکشنبه 21 اکتبر 2018 - 00:02

به گزارش رنگ ایمان، مراسم پاسداشت ۱۳ سال مجاهدت فرهنگی و تبلیغی آیت الله رمضانی در اروپا با عنوان سفیر انقلاب با استقبال طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این مراسم که در ساعت ۱۹ روز چهار شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ در مدرسه علمیه آیت الله بهجت در قم برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی کل کشور و حجت الاسلام و المسلمین سید مفید حسینی کوهساری مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه به سخنرانی پرداختند.

آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، و حجج اسلام مرتضی واعظ جوادی آملی، هاشمیان مسئول سابق مرکز اسلامی برلین، دکتر علی نصیری، دکتر احمد ضرابی، دکتر باباپور، شعبانی، سید صالح رودباری، محمدهادی جوادی گیلانی، مهدی رهنما، رئوفی چهاردهی و برخی از مدیران و معاونان مدارس علمیه شهر قم و جمعی دیگر از فضلای حوزه علمیه شرکت کردند. از استان گیلان نیز حجج اسلام مهدوی رئیس جبهه مردمی انقلاب اسلامی در گیلان و ایران عقیده در این مراسم حضور پیدا کردند.

مراسم سفیر انقلاب در شام شهادت امام مجتبی (ع) با قرائت قرآن توسط قاری ممتاز گیلانی حجت الاسلام معتمدی آغاز شد و با مداحی رزمنده جانباز حاج علی مالکی نژاد ادامه پیدا کرد. سپس حجت الاسلام حامد حبیبی که مجری این جلسه بود، به بیان برخی از فعالیتها و خدمات فرهنگی آیت الله رمضانی در اروپا اشاره کرد و پیامهایی از حضرات آیات و حجج اسلام درباره آیت الله رمضانی را قرائت نمود.

در بخش دیگری از مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی در سخنانی کوتاه با بیان این که از مؤمنان بزرگ کارهای بزرگی بر می آید، به شرکت خود در جلسات اخلاقی آیت الله رمضانی اشاره کرد و افزود: انسان حکیم، ژرف نگر و باطن بین است و به جای بسنده به ظواهر، به اعماق و باطن نظر می کند، ما زمانی که در درس اخلاق آیت الله رمضانی شرکت می کردیم ایشان را اینگونه می یافتیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با تجلیل از خدمات آیت الله رمضانی عنوان کرد: ایشان هرجا حضور داشتند اعم از رشت، کرج، اتریش، آلمان و قم منشأ نورانیت، خیر و برکت بودند و افراد بسیاری از ایشان بهره بردند، از این که آیت الله رمضانی به قم بازگشتند بسیار خوشحال هستیم و باید نهایت استفاده را ببریم.

در ادامه حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری، آیت الله رمضانی را شخصیتی بین المللی و سفیر انقلاب دانست و از فعالیت های تأثیرگذار وی در سطح نخبگانی شیعه، سنی و متفکران بین الادیانی تجلیل کرد.

مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه افزود: در این مسیر شخصیت هایی مانند آیت الله رمضانی الگو هستند، ایشان رنج سفر و غربت را تحمل و نقش مهمی در کشور آلمان و اروپا ایفا کردند، آلمان محور بسیاری از تحولات بشری بوده و در برنامه ها باید جدی گرفته شود، زبان فرهنگ و تمدن اروپا آلمانی است، آلمان را باید جدی گرفت و از آیت الله رمضانی باید استفاده کرد تا جریان مهندسی تمدن اسلامی را مدیریت کنیم.

وی عنوان کرد: وظیفه حوزه های علمیه در این نقطه مهم تاریخی که تنها مربوط به ایران و اسلام نیست و مربوط به تمدن بشریت می شود، این است که نسخه شفابخش و سعادت آفرین تمدنی را ارائه کند، انقلاب اسلامی توانسته گام های خوبی بردارد و با وجود مشکلات در گام های نخستین تمدن سازی نوین اسلامی هستیم.

حجت الاسلام حسینی کوهساری با بیان این که باید فهم تمدنی از اسلام پیدا کنیم، گفت: رویکردها و نگاه های ما باید بین المللی شود و بدانیم که امروز میلیاردها نفر مخاطب اسلام هستند، باید خود را برای رقابت پیچیده آماده کنیم.

در ادامه مراسم، متن تقدیری که مقام معظم رهبری در ذیل گزارشی که آیت الله رمضانی از فعالیتهای اروپا به ایشان نوشته بودند در قالب یک لوح سپاس به آیت الله رمضانی اهدا شد.

متن تقدیر مقام معظم رهبری چنین است:

بسمه تعالی

از جناب آقای رمضانی به خاطر قبول زحمات سیزده ساله در اتریش و آلمان و خدمات صادقانه تشکر می کنم و به شخصیت متین و محترم ایشان ارج می نهم.

در پایان مراسم، آیت الله رمضانی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم فرمودند: یکی از وظایف مهم حوزه تربیت مبلغ متخصص بین المللی است و حوزه باید افرادی در شأن را تربیت کند تا مبلغ آموزش دیده اسلام باشند چرا که دنیا تشنه این تفکر و اندیشه است، برخی  غربی ها می گویند اگر نهج البلاغه را می داشتیم دنیا را فتح می کردیم.

رییس سابق مرکز اسلامی هامبورگ آلمان نسبت به فعالیت های انحرافی با نام اسلام و تلاش دشمن برای گسترش آن هشدار داد و خاطرنشان کرد: امروزه اسلام لیبرال، سکولار و افراطی از شیعه و سنی ترویج داده می شود و ما وظیفه داریم اسلام را به صورت جامع، دقیق و درست تبیین کنیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کارهای بزرگی داریم و نباید خسته شویم، به دیدار خود با رهبر انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به آقایانی که حضور داشتند فرمودند در شرایط فعلی باید زیاد کار کنیم و خسته نشویم که امروز وقت خسته شدن نیست.

وی با ابراز گلایه از کسانی که در شرایط فعلی و در ۴۰ سالگی انقلاب خسته شده اند و نکاتی را در این زمینه مطرح می کنند، ابراز داشت: مشکلاتی وجود دارد و با هدف اصلی فاصله داریم اما پیشرفت های بسیاری در زمینه های گوناگون حاصل شده است، چرا عده ای این پیشرفت ها را نمی بینند؟

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در شرایط حاضر باید برای نظام، انقلاب و ولایت سربازی کرد، وقتی در دیدار با رهبر انقلاب افرادی از وضع موجود ابراز نگرانی کردند رهبر انقلاب فرمودند بگویید که نگران نباشند.

وی عنوان کرد: ما باید به تکلیف خود به احسن وجه عمل کنیم و حوزه های علمیه که استوانه های تولید اندیشه، فکر، عقلانیت و معنویت هستند باید جدی کار کنند، امروز دنیا از نظر فکری و اندیشه ای متوجه قم است و اگر می خواهیم دنیا را مدیریت کنیم باید با فکر جهانی کار کنیم.

آیت الله رمضانی با اشاره به راه اندازی حوزه علمیه هامبورگ گفت: بعد از مدت ها فکر و بررسی به نتیجه رسیدیم که افرادی بومی مسلط به زبان به کار گرفته شوند، در ابتدای کار ۶ نفر جذب شدند اما امروز ۵۱  طلبه در حوزه هامبورگ فعال هستند، امسال ۲۶ نفر ثبت نام کردند و از کادانا و اسپانیا هم افرادی حضور داشتند  که کاری بزرگ و معجزه وار است.

وی افزود: برخی از طلاب حوزه هامبورگ دارای دکترا و مدارک عالی تحصیلی هستند و امروز درس طلبگی می خوانند، برخی از این طلاب به غیر از زبان فارسی به ۳ زبان دنیا مسلط هستند، به جمع بندی رسیدیم که زبان مشترک طلاب زبان فارسی باشد اما طلاب به ۳ زبان دیگر هم مسلط هستند، هرکدام از این مبلغان بومی می توانند نقش آفرین جدی باشند، این طلاب در ایام تبلیغی به زبان بومی خود به تبلیغ اسلام و مکتب اهل بیت(ع) می پردازند.

لازم به ذکر است که در بیرون مراسم، نمایشگاهی از فعالیتها، برنامه ها و دیدارهای آیت الله رمضانی در اروپا به همراه آثار چاپ شده ایشان که به زبانهای مختلف ترجمه شده است در معرض دید مخاطبان قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

enemad-logo