مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 18 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۱۳ خرداد

تقویم تاریخ گیلان – ۱۳ خرداد

۱- رحلت عالم فرزانه و پارسا آیت الله سید موسی موسوی اشکوری در لنگرود. او از مجتهدین نجف بود که سالها زعامت مردم لنگرود و نواحی اطرافش را بر عهده داشت. (۱۳۳۲ ش -۲۱ رمضان ۱۳۷۲ ق) ۲- شهادت سردار سپاه اسلام شهید عباس یوسفی نژاد. او مدتها در لشکر گیلان فرماندهی گردان را به […]

سه‌شنبه 3 ژوئن 2014 - 21:49

۱- رحلت عالم فرزانه و پارسا آیت الله سید موسی موسوی اشکوری در لنگرود. او از مجتهدین نجف بود که سالها زعامت مردم لنگرود و نواحی اطرافش را بر عهده داشت. (۱۳۳۲ ش -۲۱ رمضان ۱۳۷۲ ق)

۲- شهادت سردار سپاه اسلام شهید عباس یوسفی نژاد. او مدتها در لشکر گیلان فرماندهی گردان را به عهده داشت. وی از پاسدارانی بود که برای مبارزه با اسرائیل عازم لبنان شد. سرانجام در بمباران هوایی جنگنده های اسرائیلی در لبنان به شهادت رسید. جالب است که این شهید بزرگوار وصیت کرده بود که کفن و دفن اش را شهید شیخ ابوالحسن کریمی انجام دهد. شهید کریمی یک سال بعد به شهادت رسید و در نزدیکی این شهید مدفون شد. (۱۳۶۴ ش) (گفتگو با آقای جواد کریمی برادر شهید کریمی)

ارسال دیدگاه

enemad-logo