مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
رونمایی سردیس آیت الله رسولی رشتی+ تصاویر

رونمایی سردیس آیت الله رسولی رشتی+ تصاویر

ه مناسبت روز رشت، عصر روز پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷، سردیس آیت الله باقر رسولی رشتی در کنار مسجد بادی الله رشت رونمایی شد. آیت الله شیخ باقر رسولی رشتی از بزرگترین مجتهدین گیلان و رهبر قیام مردم رشت علیه رضا خان در سال ۱۳۰۵ شمسی بود که به قیام ۱۲ دی مردم رشت شناخته می‌شود.

جمعه 4 ژانویه 2019 - 17:28

به مناسبت روز رشت، عصر روز پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷، سردیس آیت الله باقر رسولی رشتی در کنار مسجد بادی الله رشت رونمایی شد. آیت الله شیخ باقر رسولی رشتی از بزرگترین مجتهدین گیلان و رهبر قیام مردم رشت علیه رضا خان در سال ۱۳۰۵ شمسی بود که به قیام ۱۲ دی مردم رشت شناخته می‌شود.
این برنامه به مناسبت روز رشت و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات متعددی در دستور کار «سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری رشت» قرار گرفت و این رونمایی با حضور جمعی از مردم، نویسندگان و مدیران شهری انجام شد. در این رونمایی محمد بشرا (شاعر و گیلانشناس)، رضا نوزاد (نویسنده)، برخی از مدیران شهرداری مانند سجاد محجوب رییس «سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت» و برخی اعضای شورای اسلامی رشت محمدحسن عاقل منش و رضا رسولی جضور داشتند.

گفتنی است در همین روز از سردیس دکتر محمد معین در بوستان کتاب رشت نیز رونمایی شد. دکتر محمد معین استاد بنام زبان فارسی و خالق فرهنگ معروف به فرهنگ محمد معین فرزند معین العلماء در سال ۱۲۹۷ در رشت در یک خانواده روحانی به دنیا آمد و در تیرماه سال ۱۳۵۰ در تهران درگذشت.  از این استاد ادبیات فارسی، فرهنگ فارسی معروف به فرهنگ معین، دوره کامل فرهنگ فارسی شامل لغات فارسی، لغات و ترکیبات عربی متداول در فارسی، لغات اروپایی که به تدریج در فارسی وارد شده و اعلام اشخاص و اعلام جغرافیایی در شش مجلد به چاپ رسیده است.  حدود بیست اثر دیگر نیز از وی به چاپ رسیده است، ضمن آنکه مقالات، ترجمه ها و کتاب های دیگری نیز که دکتر معین تصحیح کرده، در اختیار فرهنگ دوستان قرار دارد.  آرامگاه محمدمعین در شهرستان آستانه اشرفیه قرار دارد. 

به مناسبت روز رشت در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۰ نهال در پاسداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عصر امروز (پنجشنبه) در بوستان مفاخر این کلانشهر کاشته شد.  برنامه های ویژه گرامیداشت روز رشت در چله انقلاب از شنبه گذشته با برگزاری نشست خبری و رونمایی از مجموعه مستند هفت قسمتی هنرمردان خدا با موضوع زندگی هنری هفت شهید هنرمند کلانشهر رشت آغاز شد و تا چهاردهم دی ماه جاری ادامه دارد.  بمناسبت روز رشت برنامه های مختلفی از جمله اجرای موسیقی محلی با حضور هشت خواننده ، تور رشت گردی، نشسعلمی رشت پژوهی، برگزاری بازی های بومی، محلی و مسابقه های ورزشی در پیاده راه فرهنگی رشت ، نواختن زنگ روز رشت به صورت نمادین در یکی از مدارس، نمایشگاه عکس ، پخش کلیپ روز رشت قبل از اکران فیلم در سینماهای این کلانشهر، برپایی بازارچه غذا و برپایی ایستگاه سلامت در پیاده راه رشت، تجدید میثاق با آرمان های شهدا و غباروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا با مشارکت امور ایثارگران برگزار شد. عیادت از پاکبانان آسیب دیده کلانشهر رشت طی یک سال اخیر و برپایی میزخدمت در مصلی رشت قبل از نماز جمعه فردا از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت روز رشت برگزار خواهد شد.


منابع: ایرنا/ سایت شهرداری رشت.

ارسال دیدگاه

enemad-logo