مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۲۹ خرداد

تقویم تاریخ گیلان – ۲۹ خرداد

۱- تولد پرفسور مجید سمیعی در رشت. مجید سمیعی پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی است. او ریاست فدراسیون جهانی انجمن جراحان اعصاب و ریاست بیمارستان علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد. برای تجلیل از مقام علمی و تجربیات ارزنده وی و همچنین گامهای بلندی که در پیشرفت جراحی مغز […]

پنج‌شنبه 19 ژوئن 2014 - 00:00

۱- تولد پرفسور مجید سمیعی در رشت. مجید سمیعی پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی است. او ریاست فدراسیون جهانی انجمن جراحان اعصاب و ریاست بیمارستان علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد. برای تجلیل از مقام علمی و تجربیات ارزنده وی و همچنین گامهای بلندی که در پیشرفت جراحی مغز و اعصاب برداشته‌است، رییس جمهور آلمان غربی در سال۱۳۶۷ نشان خدمت درجه ۱ دولت آلمان را به او اهدا کرد. در همین سال جایزه علمی ایالت نیدرزاکسن آلمان، به پاس فعالیت‌های پر ارزش وی در راه پیشرفت جراحی مغز و اعصاب به نامبرده اهدا شد.  (۱۳۱۶ ش)

۲- شهادت سردار سپاه اسلام «شهید محمدرضا باستانی شعار» در تهران. او زمانی از فرماندهان گردان‌های لشکر گیلان بود. اما بعد ها به محل تولید و تهیه جنگ افزار های سپاه راه یافت. او مبتکر در تولید و اختراع جنگ‌افزار بود و شهادت او نیز در اثر انفجار مواد منفجره در همین محل رخ داد. محسن رضایی فرمانده وقت سپاه درباره او گفت: «او متفکر و طراح جنگ افزار های نظامی بود. زحمات بی دریغ وی باعث تقویت میدان نبرد شد و خواهد شد.» (۱۳۶۵ ش)

ارسال دیدگاه

enemad-logo