مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
دکتر سعید جلیلی در جشن چهل سالگی انقلاب در رشت: ایران اسلامی برای چهلمین بار ذلت را به آمریکا فهماند/ ایران، ملت اراده‌هاست

دکتر سعید جلیلی در جشن چهل سالگی انقلاب در رشت: ایران اسلامی برای چهلمین بار ذلت را به آمریکا فهماند/ ایران، ملت اراده‌هاست

گزارشی از سخنرانی دکتر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در جمع راهپیمایان رشت

دوشنبه 11 فوریه 2019 - 20:30

به گزارش گیلانستان، مردم ولایتمدار و انقلابی شهر رشت بار دیگر حماسه ای کم نظیر و به یادماندنی از خود به نمایش گذاشته و علی رغم بارش شدید باران و رحمت الهی با حضوری تاریخی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن به دنیا ثابت کردند که همچنان پای آرمانهای نظام و انقلاب اسلامی استوار و مستحکم ایستاده اند. در این راهپیمایی آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان از مسیر خیابان امام خمینی(ره) تا میدان شهدای ذهاب به خیل عظیم مردم پیوست.
سعید جلیلی در رشت: ایران اسلامی برای چهلمین بار ذلت را به آمریکا فهماند/ ایران، ملت اراده‌هاست
سعید جلیلی صبح امروز در جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی مردم رشت و در جمع راهپیمایی هزاران نفری مردم دیار میرزا کوچک جنگلی در میدان شهدای ذهاب این شهر با اشاره به حرکت عظیم ملت ایران در خلق حماسه ۲۲ بهمن امسال اظهار کرد: فشارها و گستاخی‌های زیادی علیه ملت ایران انجام شده اما همچنان مردم ایران پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند.
وی با اشاره به قراردادهای ننگین علیه ایران در گذشته و تلاش استکبار برای تعیین سرنوشت ملت ایران افزود: امروز آمریکا در تلاش است تا برای ملت‌ها از جمله ایران اسلامی تصمیم بگیرد درحالی‌که منطقی در ایران اسلامی شکل‌گرفته و فشارها را تحمل نمی‌کند.
عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران با بیان اینکه ایران امروز در برابر همه قدرت‌های استکباری ایستاده تصریح کرد: ملت ایران  ملتی است که اسلام در آن نهادینه‌شده و با یک فتوا در برابر تنباکو می‌ایستد و در برابر قدرت‌های زور و زر با یک میرزا کوچک خان قد علم می‌کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ملت ایران با هدف برپایی اسلام در برابر قدرت‌ها ایستاد و شاه را فراری داد، خاطرنشان کرد: ملت ایران ملت اراده‌هاست و با اراده عظیم در سال ۵۷ در برابر جهان ایستاد و مخالفت خود را با شاه اعلام کرد و موفق شد.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به دشمنی استکبار جهانی علیه ملت ایران گفت: استکبار جهانی در جنگ هشت‌ساله تمامی تجهیزات و ملزومات را برای پیروزی در اختیار رژیم بعث گذاشت و ما را از سیم‌خاردار محروم کرد و این در حالی بود که ایران ایستاد و با مقاومت پیروز شد.
جلیلی با بیان اینکه ملت ایران نه‌تنها متوقف نشده بلکه پیشرفت کرده، افزود: جمهوری اسلامی ایران امروزه در جهان تکثیرشده و‌ دنیا در حال تماشاست که رئیس‌جمهور آمریکا شبانه به عراق سفر می‌کند و مخفیانه از آن فرار می‌کند و این بیانگر قدرت جمهوری اسلامی ایران در جهان است.
وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی در جنگ هشت‌ساله شهدای جبهه را می‌دید اما اکنون تقدیم شهدای مدافع حرم را در حال تماشا و‌ غبطه خوردن است بیان کرد: دنیا اکنون دریافته که آمریکا به پشتوانه ملت غیور ایران اسلامی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند چون ایران نه‌تنها در داخل بلکه در خارج از مرزها از آرمان‌های خود دفاع می‌کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن در تلاش بود تا جشن ۴۰ سالگی انقلاب ایران را نبیند افزود: ملت ایران ملتی است که در زیر باران‌های سیل‌آسا حضور پیدا می‌کند و مشت محکمی را بر دهان دشمن زده و‌ حماسه‌ای جدید را خلق می‌کند.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ایران اسلامی برای چهلمین بار ذلت را به آمریکا فهماند، گفت: ایران اسلامی امروز چهلمین بار است که بینی استکبار جهانی به سردمداری آمریکا را به خاک مالیده و حیات طیبی را در جهان در حال شکل دادن است.
جلیلی با اشاره به قدرت ایران و پیشرفت‌های روزافزون آن بیان کرد: ایران اسلامی امروزه قدرت دفاعی بسیار بالا در کنار قدرت‌های علم ‌و فناوری در جهان را کسب کرده و قدرت نفوذ بسیار بالایی در جهان کسب کرده است.
وی با اشاره به اینکه ایران هر جا بخواهد می‌تواند موفق شود افزود: جمهوری اسلامی که در بسیاری از بخش‌ها از جمله دفاعی، نظامی و علم و فناوری موفق شده آیا نمی‌تواند در معضلات اقتصادی موفق شود؟
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه حماسه‌های بزرگ در انتظار ملت ایران است، گفت: ملت ایران گرچه پیشرفت‌های زیادی را طی ۴۰ سال خلق کرده و یقیناً پیشرفت‌های مضاعف نیز در حال رقم خوردن است تا پرچم جمهوری اسلامی ایران به صاحب اصلی‌اش تحویل داده شود.

برای دیدن تصاویر این همایش باشکوه در اینجا کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

enemad-logo