مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
کتاب شهید آیت الله ربانی املشی

کتاب شهید آیت الله ربانی املشی

«مرحوم آقای ربانی املشی یک روحانی فاضل و پاکدامن و مبارز بود. او مردی صادق، سالم، متقی و امر دین بسیار غیور بود. از اولین لحظات این نهضت ایشان به نهضت پیوست. واقعاً جا داشت که از مرحوم آقای ربانی به طور ویژه یاد بشود.» مقام معظم رهبری نام کتاب: شهیدآیت الله ربانی املشی، فاتح۴ […]

سه‌شنبه 9 ژوئن 2015 - 13:45

«مرحوم آقای ربانی املشی یک روحانی فاضل و پاکدامن و مبارز بود. او مردی صادق، سالم، متقی و امر دین بسیار غیور بود. از اولین لحظات این نهضت ایشان به نهضت پیوست. واقعاً جا داشت که از مرحوم آقای ربانی به طور ویژه یاد بشود.» مقام معظم رهبری

تصویر روی جلد کتاب شهید آیت الله ربانی املشی

تصویر روی جلد کتاب شهید آیت الله ربانی املشی

نام کتاب: شهیدآیت الله ربانی املشی، فاتح۴

 نویسنده: میثم عبدالهی

 ناشر: صحیفه معرفت

 نوبت چاپ: اول

تاریخ چاپ: اسفند ۱۳۸۹ش

قیمت: ۱۵۰۰ تومان

صفحات: ۱۰۸ ص

قطع: پالتویی

این کتاب در بردارنده زندگی و مبارزات شهیدآیت الله محمد مهدی ربانی املشی است. این کتاب به صورت تلفیقی از گاهشمار و زندگی نامه نگارش یافته است. سیر زندگی این شهید از سال ۱۳۱۳ش آغاز و با تحصیل در حوزه علمیه قم ادامه می یابد. او سال ها نزد امام خمینی به شاگردی می پردازد. مهم ترین بخش کتاب، آغاز مبارزات امام خمینی از سال ۱۳۴۱ش است که آیت الله ربانی املشی نیز به عنوان یکی از شاگردان نزدیک امام مبارزات خود راآغاز می کند. او از طرف امام برای تبلیغ به مناطق مختلف اعزام می شود. با تبعید امام مبارزات آیت الله ربانی شکل جدیدی به خود می گیرد. سخنرانی های روشنگرانه و شجاعانه اش ساواک را به خشم می آورد. دفعات مختلف دستگیری و زندان و شکنجه شاهد این مدعا است. ساواک که زندان را بی فایده می بیند او را تبعید می کند. تبعید یک مرحله ۳ ساله و یک مرحله ۱ساله در مناطق بدآب و هوا او را در مبارزه راسخ تر می کند. او در کنار مبارزات به تحصیل می پردازد تا به مقام اجتهاد نائل می شود. با پیروزی انقلاب حضور او در صحنه انقلاب واضح تر است. میزان اعتماد امام به اواز مسئولیت هایی که بر دوشش نهاد آشکار می گردد: عضویت در ستاد انقلاب فرهنگی، دادستان کل انقلاب اسلامی، عضویت در فقهای شورای نگهبان و… . کتاب با به شهادت رسیدن آیت الله ربانی املشی به دست گروهک منحرف سید مهدی هاشمی به پایان می رسد. آخر کتاب عکس هایی از این شهید بزرگوار نقش بسته است.

ضمناً این کتاب، فاتح چهارم از سری کتابهای فاتح است. سری فاتح توسط موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان برای آشنایی جوانان با فرهنگ انقلاب اسلامی چاپ و منتشر می گردد.

کتاب حاضر و سایر محصولات ما را در همین سایت  مشاهده و خریداری نمایید.

ارسال دیدگاه

enemad-logo