مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 Apr 2024
محتوا
امامزاده هاشم و گلزار شهیدانش در ۱۵ قاب

امامزاده هاشم و گلزار شهیدانش در ۱۵ قاب

قربان صحرائی چاله‌سرائی
حدود سی کیلومتر که از رشت به سمت تهران فاصله بگیری، کنار آزاده راه رشت به رودبار و قزوین و سمت راست آن، بر فراز قله‌ای سرسبز و بهشتی‌فام، بقعه امام‌زاده هاشم علیه‌السلام قرار دارد. زیارت مضجع این امامزاده شریف خالی از لطف نیست. فضای حرم مطهرش دارای صفای ویژه‌ای است. ساعتی تجربه آرامش در این فضای معنوی سبب تسکین روح و جان زائر خواهد بود.

دوشنبه 11 مارس 2019 - 15:12

قربان صحرائی چاله‌سرائی

حدود سی کیلومتر که از رشت به سمت تهران فاصله بگیری، کنار آزاده راه رشت به رودبار و قزوین و سمت راست آن، بر فراز قله‌ای سرسبز و بهشتی‌فام،  بقعه امام‌زاده هاشم علیه‌السلام قرار دارد. زیارت مضجع این امامزاده شریف خالی از لطف نیست. فضای حرم مطهرش دارای صفای ویژه‌ای است. ساعتی تجربه آرامش در این فضای معنوی سبب تسکین روح و جان زائر خواهد بود.
در جوار این بقعه متبرک، گلزار شهیدان منطقه امام‌زاده هاشم و حومه قرار دارد. آدمی در جوار شهیدان قوت قلبی توأم با آرامش احساس می‌کند. همنشینی با شهیدان روح مقاومت و ایثار را در انسان ایجاد و در قلب مؤمنین تقویت می‌کند و استمرار می‌بخشد. چه آنکه شهیدان برای ما جاماندگان از آزادراه همیشه باز شهادت و گرفتاران در قید و بند دنیا پیام دارند تا به انحراف نپیچیم و به جاده خاکی نزنیم. پیام‌ شهیدان به ما همیشگی و دائمی و روشن است. این مائیم که باید چشم و گوش دل باز کنیم و توجه داشته باشیم که آن پیام چیست؟
به قول فرمایش حضرت امام خامنه‌ای پیام شهیدان به ما «وَیَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا‌ هُم یَحزَنون» است. آنان به ما پیام می‌دهند که خوف و حزن و یأس نداشته باشیم. پیام‌شان درس مقاومت توأم با صلابت و ایستادگی و ایثار در سایه‌سار ولایت است.
پیام شهیدان راه حق مبارزه‌ی همیشگی با هر ظلم و ستمی است که در هر زمان و مکانی به شکل تازه‌ای، شمشیر از غلاف برون می‌کشد. گاهی در جنگ سخت و رو در رو و تن‌ به تن. و در این روزگار بیشتر با چهره‌ای جدید به نام «جنگ نرم» علیه حق و راستی به پا خاسته است.
و صد البته «جنگ نرم»، بسی سخت‌تر و پیچیده‌تر از «جنگ سخت» است. به همان نسبت راه مبارزه و مقاومت هم در جنگ نرم دشوارتر است. ناگزیر برای مبارزه در جنگ نرم بصیرتی ولایی لازم است تا دیده دل بیناتر از همیشه باشد برای تشخیص سَرِه از ناسَرِه و راستی از ناراستی.
به روح پاک شهیدان سلام و درود می‌فرستیم و به مناسبت ایام بزرگداشت روز شهید و شهادت و شهدا، دیدگانمان را به زیارت تصاویری از مزار شهیدان امام‌زاده‌هاشم رشت منور می‌کنیم:

ارسال دیدگاه

enemad-logo