مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
گزارشی کوتاه از فعالیتهای موسسه یاران سبز موعود در گیلان

گزارشی کوتاه از فعالیتهای موسسه یاران سبز موعود در گیلان

گزارشی کوتاه از نمونه فعالیتهای موسسه فرهنگی یاران سبز موعود در استان گیلان که منتج به تربیت هزاران دانش آموز نوجوان در طول سالهای اخیر شده است.

شنبه 10 آگوست 2019 - 20:23

بسم الله الرحمن الرحیم

مؤسسه علمی و فرهنگی یاران سبز موعود عجل الله تعالی فرجه

مؤسسه ­ی یاران سبز موعود عجل الله تعالی فرجه با ماهیتی علمی، فرهنگی و تربیتی،

از سال ۱۳۸۴بصورت خود جوش تحت نظر بزرگان و اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در شهرهای استان گیلان مشغول به فعالیت می­ باشد. چهار محور اصلی فعالیت مؤسسه عبارتند از :

  1. طرح حضور؛ حضور در مدارس و مقاطع گوناگون تحصیلی و دیدار چهر به چهره با دانش­آموزان برای پاسخگویی تخصصی به پرسشهای فلسفی، اخلاقی و شرعی در مناسبت­های مختلف همچون ماه مبارک رمضان، محرم، صفر، فاطمیه، ایام غدیر و جشن­های انتظار.
  2. طرح هنری، رسانه­ای ؛ ایجاد فضای مجازی، سایت خبری یاران، تولید و چاپ ۱۴ عنوان کتاب آموزه، تدوین جزوات مهارت­های معنوی، تکنیک­های مطالعه و برگزاری نمایشگاه سالانه تفسیر تجسمی قرآن کریم با موضوعات مختلف.
  1. طرح تربیت مربی؛ برگزاری دوره های آموزشی مدیریتی و مربی گری برای فعالان فرهنگی و خروجی های موسسه در قالب شبکه اجتماعی همسنگر طلاب و دانشجو جهت تأمین نیروی مربی طرح تربیتی موسسه یاران سبز موعود عجل الله تعالی فرجه که منجر به تاسیس حوزه علمیه حضرت آیت الله بجهت (ره) در سال ۱۳۹۲ برای طلاب این مجموعه گردیده است.
  1. طرح تربیتی دانش­آموزان ممتاز؛ برای طراحی فرایند تربیت، مؤسسه­ی یاران با تمسک به سیره­ی پیامبر اعظم صل الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام که با جوانان زندگی کرده و آنان را رشد می­دادند، مدل جامع تربیتی را برای نخستین بار به صورت یک هرم شش ضلعی با مشخصات زیر تعریف کرده است:

۱ـ مدرسه؛ نماد علم، تحصیل، مطالعه و دانایی.

۲ـ مسجد؛ نماد اخلاق و معنویت دینی.

۳ـ خانه و خانواده؛ نماد احترام به سنت­ها و پرورش عواطف انسانی.

۴ـ باشگاه ورزشی؛ نماد شادی، تحرک و سرزندگی.

۵ـ کارگاه مهارت افزایی؛ نماد توانمندی با آموزش­هایی همچون امدادگری، مدیریت بحران و سبک زندگی.

۶- نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ نماد مؤمن انقلابی، مسئولیت پذیر و حماسه ساز.

بر اساس این مدل بیش از ۱۰۰ قالب متنوع و عنوان جذاب در نظر گرفته شده، که توسط روحانیون جوان آموزش دیده در مراکز علمی فرهنگی مساجد به اجرا در می­آید، از جمله:حلقه­ی انس و تریبون آزاد، ورزش و اردو، دیدار با مسئولین و بازدید از پروژه های عمرانی، حلقه­ی مطالعه، حلقه­ی پژوهش، پایش علمی، کلاس­های تقویتی، مشاوره تحصیلی و المپیاد، هیئت دانش آموزی، و دیدار با خانواده­ها، کلاس­های قرآن واحکام، اعتکاف دانش­آموزی و زیارت مشهد مقدس.

در این رابطه تاکنون بیش از۱۰ هزار دانش آموز از سال ششم ابتدایی بعد از  مصاحبه از میان افراد  ممتاز و مستعد در شهرهای استان گیلان پذیرفته شده و در برنامه­های ویژه تربیتی مؤسسه­ی یاران سبز موعود عجل الله تعالی فرجه شرکت می­کنند و در مدت ۶ سال دوره­های مقدماتی و تثبیتی را پشت سر می­گذارند. مربیان روحانی مؤسسه تا راهیابی این عزیزان به دانشگاه­ها یا سایر مراکز علمی در رشته ­های مورد نیاز کشور، آنان را همراهی می نمایند.

ارسال دیدگاه

enemad-logo