مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
احیای حقوق عامه / نامه سرگشاده کانونها و دفاتر بسیج اساتید استان گیلان به رئیس قوه قضائیه

احیای حقوق عامه / نامه سرگشاده کانونها و دفاتر بسیج اساتید استان گیلان به رئیس قوه قضائیه

استادان بسیجی دانشگاه‌های استان گیلان ضمن حمایت از اقدامات انقلابی رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای اعلام کردند اعتقاد و ایمان دارند که برخورد شفاف ، قاطع و عادلانه با همه متجاوزان به حقوق بیت المال؛ به خصوص مدیران و مسئولان خاطی و غیر متعهد تنها راه بازگشت به مسیر انقلاب اسلامی است. ایشان در این نامه، از رئیس قوه قضائیه ، احیای حقوق عامه در استان را مطالبه کردند.

دوشنبه 30 سپتامبر 2019 - 19:52

استادان بسیجی دانشگاه‌های استان گیلان ضمن حمایت از اقدامات انقلابی رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای اعلام کردند اعتقاد و ایمان دارند که برخورد شفاف ، قاطع و عادلانه با همه متجاوزان به حقوق بیت المال؛ به خصوص مدیران و مسئولان خاطی و غیر متعهد تنها راه بازگشت به مسیر انقلاب اسلامی است. ایشان در این نامه، از رئیس قوه قضائیه ، احیای حقوق عامه در استان را مطالبه کردند.

 

متن نامه سرگشاده کانون ها ودفاتر بسیج اساتید مراکز آموزش عالی استان گیلان خطاب به ریاست محترم قوه قضائیه چنین است:

 

بسمه تعالی

حضرت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی

رئیس محترم قوه قضائیه  

سلام علیکم

دوست داشتنى ترین چیزها در نزد تو، در حق میانه ترین، و در عدل فراگیرترین، و در جلب خشنودى مردم گسترده ترین باشد، که همانا خشم عمومى مردم، خشنودى خواص (نزدیکان) را از بین مى برد، امّا خشم خواص را خشنودى همگان بى أثر مى کند. خواصّ جامعه، همواره بار سنگینى را بر حکومت تحمیل مى کنند زیرا در روزگار سختى یاریشان کمتر، و در اجراى عدالت از همه ناراضى تر، و در خواسته هایشان پافشارتر، و در عطا و بخشش ها کم سپاس تر، و به هنگام منع خواسته ها دیر عذر پذیرتر، و در برابر مشکلات کم استقامت تر مى باشند. در صورتى که ستون هاى استوار دین، و اجتماعات پرشور مسلمین، و نیروهاى ذخیره دفاعى، عموم مردم مى باشند، پس به آنها گرایش داشته و اشتیاق تو با آنان باشد. (فرازی از نامه امام علی علیه السلام به مالک اشتر)

 

جناب آقای رئیسی

انقلاب اسلامی و به تبع آن نظام اسلامی با هدف اجرای عدالت و احکام قرآن در جامعه بوجود آمد و برای این هدف عالی، هزاران شهید، جان خود را نثار کردند. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در آغاز دهه پنجم و گام دوم انقلاب، فاصله زیادی تا تحقق این اصل دینی و قانونی وجود دارد.

مبارزه با وسوسه دنیاطلبی برخی از مدیران و مسئولین؛ پیشگیری از تشکیل نطفه فساد در دستگاه ها؛ جلوگیری از تبعیض در توزیع منابع عمومی؛ برخورد با ویژه خواری و فریبگران اقتصادی از مهمترین محورهای عدالتخواهی امام خامنه ای دامت افاضاته در بیانیه گام دوم است که باید بیش از همه قوه قضائیه بدان اهتمام داشته باشد.

حضور جناب عالی در صدر دستگاه قضایی کشور که دغدغه اجرای عدالت و دفاع از حقوق محرومین و مظلومین دارید موجب مسرت و امید برای دلسوزان انقلاب اسلامی است. در این مسیر سخت و مقدس که رضایت صاحب الامر بقیه الله الاعظم و خوشنودی رهبر عزیز و ملت انقلابی را در پی خواهد داشت صلابت و مقاومت تنها راه موفقیت است.

استادان بسیجی مراکز آموزش عالی استان گیلان، از تمامی زحمات و مساعی که در احقاق حق و برپایی قسط و عدل اسلامی در این مدت کوتاه مصروف داشته اید؛ صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایند و از باب وظیفه چند نکته را که شایسته است با پیگیری و نظر ریاست محترم قوه قضا در خصوص معضلات استان گیلان، دستور به بررسی و اقدام مقتضی داده شود به استحضار میرساند؛ امید است خدای بزرگ همه ما را در خدمت به اسلام و مسلمین توفیق دهد.

جناب آقای رئیسی

استان گیلان با طبیعتی سرسبز و سرشار از مواهب الهی در عین شایستگی های زیاد، به دلایل بسیار از جمله عدم مدیریت انقلابی و متعهد و تدابیر عالمانه و آگاهانه و حتی سهل انگاری و عدول از وظایف و تعهدات، در طول سالیان گذشته با مشکلات و معضلات بسیاری دست به گریبان بوده است که بی تردید با مسئولیت پذیری، مطالبه گری،  بازرسی و نظارت دلسوزانه نهادهای قضایی و نظارتی قابل حل است.

۱- آلودگی رودخانه های گوهر رود و زرجوب رشت و پسماند زباله در سراوان

حفظ محیط زیست و پاسداری از نعمتهای ارزشمند طبیعی که ثروت خدادادی محسوب می شود بر اساس عقل و شرع مسئولیتی خدشه ناپذیر بر عهده دولت و ملت است.

سالهاست پسماند فاضلاب شهری و کارخانجات ، بیمارستان ها و … به دو رودخانه گوهر رود و زرجوب شهر رشت می¬ریزد و سپس وارد تالاب بندر انزلی می شود و از سوی دیگر انباشت غیر عالمانه زباله در منطقه سراوان، آبهای زمینی و هوای آن را به شدت آلوده و خطرناک کرده است. این وضعیت اسفبار در حالی بوجود آمده است که جغرافیای طبیعی گیلان می تواند با جذب سرمایه، ایجاد اشتغال و گسترش صنعت گردشگری؛ قطب تولید کشاورزی (برنج،زیتون،چای) دامپروری، آبزی پروری، ابریشم کشور باشد.

۲- تغییرغیر قانونی کاربری اراضی زراعی و باغی، تالاب‌خواری و تصرف غیرقانونی منابع طبیعی و سواحل خزر

 گیلان بیش از ۴۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که در حدود ۶۴ هکتار از تغییر کاربری‌های انجام شده در سال گذشته و به صورت قانونی صورت گرفته است. سیر تصاعدی تغییر کاربری آن هم به صورت قانونی، نشان دهنده حضور مدیران بی مسئولیت و ایجاد فساد و رانت در دستگاههای دولتی است. تغییرکاربری اراضی توسط متمولان پایتخت نشین علاوه بر از بین بردن کشاورزی و اشتغال، موجب آشفتگی فرهنگی در زیست بوم گیلان شده است.

حراست از منابع طبیعی،کاربری اراضی زراعی و باغی، اراضی تالاب انزلی و سواحل دریای خزر علاوه بر عزم ملی نیاز جدی به برخورد دستگاه قضا با مدیران متخلف و سود جویان و فرصت طلبان دارد.

پاسخگو شدن مدیرانی که خسارات و زیانهای بسیاری به مردم و منابع طبیعی وارد کرده اند؛ امید به نظام اداری و دستگاه قضایی را افزایش می¬دهد.

۳- اجرای طرح بایو جیمی در تالاب انزلی

سالانه در حدود ۲۵۰ هزار تن رسوبات از ۴۰۰۰ کیلومتر حوضه آبریز- ۸۰ درصد فاضلاب‌های شهر های اطراف، به خصوص رشت و انزلی و ۲۳۸ روستا- به تالاب بین‌المللی انزلی وارد می شود. با این اوضاع، عمق آب تالاب با رسوبات و لجنهای به جا مانده به شدت کاهش یافته؛ به طوری که  از ۸ تا ۱۱ متر در بعضی نقاط به کمتر از یک متر رسیده است و با ادامه این روند در دهه های آینده باید شاهد خشک شدن یکی از بزرگترین زیستگاههای طبیعی پرندگان و نابودی اکوسیستم منطقه و ازبین رفتن سرمایه ملی و هزاران شغل و… باشیم.

در حالی که کارشناسان و متخصصان معتقدند راه نجات تالاب مدیریت صحیح آبخیزداری در بالادست و جلوگیری از ورود حجم گسترده رسوبات به آن است با کمال تاسف گروهی با حمایت‌های سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان مجری طرح احیاء تالاب انزلی با قراردادی به مبلغ ۸۵۰ میلیارد تومان و دریافت پیش پرداخت ۴۰ میلیارد تومان اقدام به اجرای آزمایشی آن کردند. در این روش از دی‌اکسیدتیتانیوم، کلرید نقره، پلی‌ساکارید و کود استفاده می‌شود.

از آن جا که طرح بایوجمی مورد تایید هیچ یک از نهادهای علمی کشور نبود و خطر سمی و سرطان‌زا بودن دی‌اکسیدتیتاینوم به کار رفته در محلول جدی بود؛ با ورود اساتید بسیجی دلسوز و امام جمعه محترم انزلی خوشبختانه دستور توقف اجرای طرح توسط دادستان محترم داده شد.

اما مسئله این است که چگونه افراد فرصت طلب و سودجو که کمترین توجهی به حفظ سلامت مردم ندارند به خود اجازه می دهند با استفاده از مناصب و جایگاههای قدرت بدون نظر کارشناسی و علمی متخصصان و استفاده از تجارب بین المللی، میلیاردها تومان سرمایه را حیف و میل کنند و جان هزاران انسان را به خطر بیاندازند؟آیا باید ابتدا فاجعه ای  صورت گیرد تا متخلفان و متجاوزان به حقوق مردم مجازات شوند؟! آیا نباید برای عبرت مدیران بی مبالات با مسئولین این پرونده برخوردی قاطع صورت گیرد؟!

جناب آقای رئیسی

استادان بسیجی دانشگاه‌های استان گیلان ضمن حمایت از اقدامات انقلابی شما اعتقاد و ایمان دارند که برخورد شفاف ، قاطع و عادلانه با همه متجاوزان به حقوق بیت المال؛ به خصوص مدیران و مسئولان خاطی و غیر متعهد تنها راه بازگشت به مسیر انقلاب اسلامی است. از خداوند بزرگ توفیق و عزت الهی را برای همه خدمتگزاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئلت داریم. ۶/۷/۹۸

من الله التوفیق

ارسال دیدگاه

enemad-logo