مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 18 Apr 2024
محتوا
مراسم تجلیل از علمای معاصر در بندر انزلی برگزار شد+ تصاویر

مراسم تجلیل از علمای معاصر در بندر انزلی برگزار شد+ تصاویر

مراسم تجلیل و گرامیداشت علمای ربانی و مجتهدین معاصر با سخنرانی نماینده ولی فقیه در گیلان، در انزلی برگزار شد.  آیت الله رسول فلاحتی شامگاه پنجشنبه ۹ آبان ۹۸ در آیین تجلیل و گرامیداشت علمای ربانی و مجتهدین معاصر در مسجد قائمیه بندرانزلی اظهار کرد…

یکشنبه 3 نوامبر 2019 - 00:10

مراسم تجلیل و گرامیداشت علمای ربانی و مجتهدین معاصر با سخنرانی نماینده ولی فقیه در گیلان، در انزلی برگزار شد. این مراسم با سخنرانی آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت و با حضور علما و روحانیون و اقشار مختلف مردم و مسئولان بندر انزلی برگزار شد. در این مراسم آیت الله سید محمدجواد پیشوایی، عالم برجسته بندر انزلی و حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندر انزلی حضور داشتند. 

آیت الله رسول فلاحتی شامگاه پنجشنبه ۹ آبان ۹۸ در آیین تجلیل و گرامیداشت علمای ربانی و مجتهدین معاصر در مسجد قائمیه بندرانزلی اظهار کرد: امروز گرایش خارجی‌ها به حوزه های علمیه و روحانیت افزایش یافته و ایران امروز گل سرسبد عالم است.

وی افزود: امروز هزاران سایت بر علیه روحانیت تبلیغات منفی می کنند و اینکه می گویند روحانیت محبوبیت ندارد سخن سخیف و خلاف واقع است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امروز رهبر ایران گرداننده اجتماعات بشری در تمام دنیاست تاکید کرد: علم از نظر قرآن وسیله ای برای نجات بشر معرفی شده بود اما امروز علم وسیله ای برای مطامع شخصی شده تا بشر به قدرت مادی برسد.

 امام جمعه رشت تاکید کرد: تا زمانی که بشر این هدف را دنبال می کند علم هرگز رهنمون او نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین اظهار کرد: احیای نام عالمان دینی ارزش‌های اسلامی را زنده می کند و عالمان دینی وارثان پیامبران هستند.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: انبیاء در همه دوران وظیفه داشتند مردم را به پیروی از خدا دعوت کرده و بر علیه طاغوت بشورانند و  این دو از ویژگیهای برجسته زندگی پیامبران بود.

آیت الله حاج سید ابوطالب پیشوایی، آیت الله حاج سید محمد نجفی، آیت الله حاج مهدی شرفی و آیت الله حاج حسن بنی یعقوب از علمای دینی معاصر بندرانزلی بودند. / نقل از ایرنا با تصرف.

با تشکر از آقای سیدمجتبی پیشوایی که تصاویر فوق از مراسم را برای رنگ ایمان ارسال کردند. 

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo