مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
جریانات فراماسونری هرگز از بین نرفته است/ در تربیت نیروی انسانی ورزیده و کارآمد دچار ضعف هستیم سخنرانی درباره جریانهای ماسونی و کلوپهای وابسته ان در گیلان

جریانات فراماسونری هرگز از بین نرفته است/ در تربیت نیروی انسانی ورزیده و کارآمد دچار ضعف هستیم

حجت الاسلام مرتضی عبداللهی در پنل اختصاصی دومین همایش ملی حکمرانی اختصاصی با موضوع موانع ایجاد حکومت اسلامی گفت: تقویت حضور جوانان حزب‌الهی در بدنه فرهنگی ضروری است و ما در تربیت نیروی انسانی ورزیده و کارآمد برای انقلاب دچار ضعف هستیم.

جمعه 4 دسامبر 2020 - 10:33

به گزارش خبرنگار ۸دی، حجت الاسلام مرتضی عبداللهی در دومین همایش ملی حکمرانی اسلامی با اشاره به موانع حکمرانی متعالی و اسلامی و آسیب‌های تحقق نظام انقلابی بیان کرد: جریان‌های ماسونی و کلوپ‌های تابعه آن در گیلان قدم‌های پرتکرار و متعددی را در شهرهایی مانند رشت و در سایر شهرهای کشور مانند تهران و تبریز برداشتند.

وی با اشاره به اینکه جریان‌های فراماسونری جمع نخبگانی ویژه با اهداف عمدتا فرهنگی و امنیتی و اقتصادی است افزود: ایران معاصر اگر چه دیر اما به طور قوی به این جریان پیوست و پس از مشروطه، تحول در ایران معاصر به وقوع پیوست.

مدیر مؤسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان شکل گیری جریان فراماسونری در ایران را مربوط به دوران مشروطه دانست و خاطرنشان کرد: پیوند جریان ماسونی با جریان خارج در پهلوی اول، عیناً مانند تشکیلات غرب در ایران پیاده شد و جریان‌های انحرافی مانند فراماسونری برای تسلط فرهنگی ایجاد شدند.

وی با بیان اینکه در ایران با چند هزار سال تمدن، انقطاع اجتماعی و تاریخی داریم و حتی انقطاع سیاسی و نظامی هم رخ داده اما انقطاع فرهنگی هرگز نداشتیم اظهار داشت: دشمن برای دور کردن ما از فرهنگمان برنامه ریزی کرده است.

عبداللهی با بیان اینکه فرهنگ ما دچار آسیب شده اما انقطاع نداشته است و جریان‌های ماسونی برای انقطاع فرهنگی به وجود آمدند افزود: ایران در نقطه خاصی از جغرافیای عالم است و مردم گیل و دیلم نیز از قدیم شیعه و اهل علم و تمدن بودند.

مدیر مؤسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان ادامه داد: جریان‌های ماسونی افرادی را اجیر می‌کنند برای آنکه وارد نهضت جنگل شوند اما زیرکی و کیاست میرزا کوچک مانع این امر شد و جلوی آنها را گرفت؛ جریان یهود و فراماسونری متلازم هستند و یهودیان طراحی بسیاری از اتفاقات فعلی جهان را برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌داند برای نابودی اسلام، باید جمهوری اسلامی را زمین زد عنوان کرد: متاسفانه در تربیت نیروی انسانی ورزیده و کارآمد در انقلاب، دچار ضعف هستیم البته در سازمان‌هایی مانند سپاه و حوزه بستر خوبی برای تربیت نیروی انسانی ایجاد کرده‌اند اما همچنان ضعف داریم.

عبداللهی با تاکید بر اینکه اگر ضعفهایمان را برطرف نکنیم، دشمن برای نابودی ما برنامه‌ریزی می‌کند خاطرنشان کرد: در حکمرانی متعالی، عدم ارتباط با کفار، دشمنان و یهودیان مورد نظر است لذا باید در ارتباطات خود با این گروه‌ها دقت داشته باشیم.

مدیر مؤسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان با بیان اینکه طبق آمارهای دریافتی از سال ۹۵، بالاترین جمعیت مسلمان کشور در استان گیلان زندگی می‌کنند افزود: بعد از انقلاب به طور رسمی جمعیت یهود در استان گیلان نداشتیم. جمعیت زرتشتی هم نداشتیم اما هم اکنون مطابق آمار موجود، یک صدم درصد از کل جمعیت استان یعنی حدود ۲۰۰ نفر زرتشتی داریم.

وی با اشاره به کلوپ‌های لاینز و روتاری تصریح کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، هر دو کلوپ فراماسونری را به شدت فعال در استان گیلان می بینیم که هر دو کلوپ نخبگانی هستند.

 نفوذ اولین قدم است

عبداللهی یکی از کارهای اساسی دشمن را نزدیکی به جوامع نخبگانی و علمی بیان کرد و ادامه داد: نفوذ اولین قدم است اما نزدیکی و اثرگذاری در جوامع علمی مرحله بعدتر است.

مدیر مؤسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان اظهار کرد: طبق استاد منتشر شده از ساواک، جریان‌های فراماسونری تنها برای استفاده از امکانات دولتی به نفع خود فعالیت کرده و به سیاستمداران نزدیک می‌شوند.

عبداللهی با اشاره به اینکه عمده مشکلاتی که در شهر رشت اتفاق می‌افتد، تحت تاثیر و نفود این جریان است گفت: انحلال چند دوره از شورای شهر رشت تاثیر گرفته از این موضوع است اما حلقه‌های مشاوره اطراف افراد حاضر در شوراها، هرگز شناسایی نشده است.

وی موانع شکل گیری حکومت اسلامی را عدم داشتن نگاه کلان عنوان کرد و افزود: طرح‌های روزمره برگرفته از فکرهای سطحی و شبکه گسترده ضدفرهنگی، مانع حکومت اسلامی است که در شهر ما نیز وجود دارد.

مدیر مؤسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم شمه‌ای از انقلاب اسلامی را پاسبانی کنیم باید دقیق و زیرک باشیم و مسائل را رصد کنیم گفت: مسئولان شورای اسلامی شهر باید اقدامات خود را مطابق با اهداف انقلاب قرار دهند و امکانات بیت المال را هدر ندهند.

 

جریانات فراماسونری هرگز از بین نرفته است

وی با تاکید بر اینکه جریان فراماسونری هرگز از بین نرفته است تصریح کرد: مجامع علمی باید حتماً در سطح شهر و استان، مسائل مرتبط با گیلان را پایش کنند و نیروی انسانی را بشناسند.

عبداللهی اظهار داشت: در بسیاری از اوقات، مسئولین خود نیز از این پول‌ها بهره‌ای نمی‌برند و تنها مورد سوءاستفاده دیگران قرار می‌گیرند.

ضرورت تقویت حضور جوانان حزب‌الهی در بدنه فرهنگی

وی با اشاره به اینکه نزدیک شدن به مراکز ثروت با هدف کسب درآمد، بی اعتباری سیستم و ناامنی روانی در دستور کار جریان‌های فراماسونری است خاطرنشان کرد: جلوگیری از آسیب‌ها در بزنگاه‌های انقلاب اسلامی ضروری است.

مدیر مؤسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان با بیان اینکه تمام هدف جریان‌های انحرافی به نفع شبکه گسترده جهانی این جریان‌ها است افزود: مجامع علمی باید پایش و رصد و مطالبه کنند و حضور جوانان حزب‌الهی را در بدنه علمی فرهنگی نهادها تقویت کنند.

 

منبع: https://www.8deynews.com/542091//

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo