مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
مرحوم راغب پایه‌گذار موسیقی حماسی پس از انقلاب است مدیر موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان:

مرحوم راغب پایه‌گذار موسیقی حماسی پس از انقلاب است

حجت‌الاسلام مرتضی عبداللهی، مدیر موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان، مرحوم راغب را پایه‌گذار موسیقی حماسی به ویژه در دوران پس از انقلاب دانست و گفت: مرحوم راغب توانست با همکاری شاعران خوبی مانند “سبزواری” آثار فاخری تولید کند.

پنج‌شنبه 10 دسامبر 2020 - 22:43

مدیر موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان مرحوم راغب را پایه‌گذار موسیقی حماسی به ویژه در دوران پس از انقلاب دانست و گفت: مرحوم راغب توانست با همکاری شاعران خوبی مانند “سبزواری” آثار فاخری تولید کند.

حجت‌الاسلام مرتضی عبداللهی در گفتگو با خبرنگار ۸ دی با بیان اینکه مرحوم  احمدعلی راغب قبل از انقلاب نیز یک چهره فرهنگی و دارای پیشینه و سابقه بوده است اظهار کرد: مرحوم راغب رگ و ریشه مذهبی داشت و در عین حال که کار فرهنگی و هنری می‌کرد به امور شرعی نیز مقید بود.

مدیر موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان، مرحوم راغب را پایه‌گذار موسیقی حماسی به ویژه در دوران پس از انقلاب دانست و تصریح کرد: مرحوم راغب تحت تاثیر شهید “مجید حداد عادل” بود و توانست با همکاری شاعران خوبی مانند “سبزواری” آثار فاخری را تولید کند.

عبداللهی با تاکید بر اینکه مرحوم راغب علاوه بر موسیقی حماسی، به نوعی بنیانگذار موسیقی مردمی نیز هست اظهار کرد: ایشان با شرکت در راهپیمایی‌ها و با حضور بین مردم ضرباهنگ آنها رابه موسیقی تبدیل می‌کرد.

مدیر موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان افزود: سادگی، هماهنگی با فطرت انسان و عاری از هرگونه لهو و لعب بودن باعث شد که آثار تولیدی مرحوم راغب ماندگار و جاودانه شود و ما حتی اگر اشعار را فراموش کنیم، موسیقی‌های تولید شده توسط ایشان را از یاد نمی‌بریم.

احیای موسیقی اصیل در صدا و سیما

وی با بیان اینکه ایشان توانستند موسیقی اصیل را در صدا و سیما نهادینه کنند گفت: اوایل انقلاب که اکثر موسیقی‌های رایج در جامعه به نوعی مبتذل بود، مرحوم راغب توانستند این هنر را در قالب مفاهیم مذهبی و ملی بگنجانند و آن را مورد پذیرش بزرگان انقلاب قرار دهند و همین موضوع نشان می‌دهد که ایشان فهم بالایی در مسائل دینی داشتند.

مدیر موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه مرحوم راغب موسیقی نواحی مختلف کشور مانند کرمانشاه و کردستان را در صدا و سیما احیا کردند بیان کرد: اقدامات ایشان درباره احیای موسیقی ارزشی بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: پس از انقلاب که بسیاری از گروه‌های موسیقی منحل شده بودند به کمک مرحوم راغب مجددا فعالیت خود را آغاز کردند و به نوعی موسیقی بعد از انقلاب را مدیون ایشان هستیم.

عبداللهی با اشاره به تربیت نیروی انقلابی و درست توسط مرحوم راغب خاطرنشان کرد: ایشان توانست بسیاری از گروه‌های موسیقی و فعالین این عرصه را با انقلاب همراه کند و به نوعی کار تربیت و پرورش نیرو می‌کرد‌.

 

 

منبع: https://www.8deynews.com/543660/ 

ارسال دیدگاه

enemad-logo