مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
یک ورق روضه، ابتکاری از بچه های سنگر منتشر شد

یک ورق روضه، ابتکاری از بچه های سنگر منتشر شد

بچه های هیئت محبین الرضا (ع) سنگر به استقبال ماه محرم رفتن. آنها با انتشار 12 شماره از مجله کوچک یک ورق روضه، ورود ماه محرم را گرامی داشتند. «یک ورق روضه»، یک هیات کوچک همراه است که تلاش دارد در کنار گرمای نفس منبری و مداح هر هیاتی، خلوتی برای هر عزادار فراهم آورد […]

یکشنبه 7 ژوئن 2015 - 05:37

بچه های هیئت محبین الرضا (ع) سنگر به استقبال ماه محرم رفتن. آنها با انتشار 12 شماره از مجله کوچک یک ورق روضه، ورود ماه محرم را گرامی داشتند. «یک ورق روضه»، یک هیات کوچک همراه است که تلاش دارد در کنار گرمای نفس منبری و مداح هر هیاتی، خلوتی برای هر عزادار فراهم آورد تا در پس آن، بصیرت و آگاهی فراهم آید و به مدد ارباب، اشکی و نفسی!

 

نشریه «یک ورق روضه»، ویژه دهه اول محرم منتشر شد.

«یک ورق روضه»، یک هیات کوچک کاغذی یک ورق روضه منتشر شد. است که در هر شماره اش ـ به سان شب های دهه ی اول محرم که به نام یکی از شهدای کربلا مزین شده است ـ به نام و برای یکی از شهدای کربلاست.

«یک ورق روضه»، یک هیات کوچک همراه است که تلاش دارد در کنار گرمای نفس منبری و مداح هر هیاتی، خلوتی برای هر عزادار فراهم آورد تا در پس آن، بصیرت و آگاهی فراهم آید و به مدد ارباب، اشکی و نفسی!

«یک ورق روضه»، یک ویژه نامه کوچک در دو صفحه و در قالب یک برگ A4 است که در هر شماره اش به زندگی یکی از شهدای کربلا پرداخته شده و در کنار آن، مطالب کوتاه مختلفی در قالب های گوناگون ارائه شده است.

در هر شماره نیز، مکان مناسبی طراحی شده، تا هیات ها و مجموعه های مختلف، نام و آرم خود را در آن قسمت درج کرده و «یک ورق روضه» را در پایان برنامه های خود و به نام خود در بین حاضرین در مراسم توزیع کنند.

موضوعات شماره های مختلف «یک ورق روضه» به شرح زیر است:
۱ـ مجلس اول: حضرت مسلم (علیه السلام)
۲ـ مجلس دوم: ورود کاروان اهل بیت به کربلا
۳ـ مجلس سوم: حضرت رقیه (سلام الله علیها)
۴ـ مجلس چهارم: فرزندان حضرت زینب (علیهم السلام)
۵ـ مجلس پنجم: حضرت عبدالله (علیه السلام)
۶ـ مجلس ششم: حضرت قاسم (علیه السلام)
۷ـ مجلس هفتم: حضرت علی اصغر (علیه السلام)
۸ـ مجلس هشتم: حضرت علی اکبر (علیه السلام)
۹ـ مجلس نهم: حضرت عباس (علیه السلام)
۱۰ـ مجلس دهم: حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)
۱۱ـ مجلس یازدهم: حضرت زینب (سلام الله علیها)
۱۲ـ مجلس دوازدهم: حضرت امام سجاد (علیه السلام)

«یک ورق روضه» به شکل منظم در آدرس اینترنتی ۱varaqrozeh.samen-mag.ir و در قالب فایل JPEG  و PDF و در اندازه مناسب برای چاپ، جهت استفاده هیات های مختلف ارائه می شود.

همچنین تلاش خواهد شد، در کنار «یک ورق روضه» ویژه نامه ها و نمایشگاه های دیگری نیز جهت استفاده هیات های مذهبی در ایام محرم ارائه شود.

لازم به ذکر است که «طرح یک ورق روضه» برای اولین بار در آذر ۱۳۸۹ و مصادف با محرم الحرام ۱۴۳۲ توسط تعدادی از دوستان هیاتی در سطح استان گیلان طراحی و اجرا شد.

«طرح یک ورق روضه» در آن سال با همت دوستان، در بین تعداد زیادی از هیات های مذهبی در ۱۶ شهرستان استان گیلان، با درج نام هر هیات توزیع شد. ضمن آنکه فایل JPEG آن نیز در وبلاگی به همین نام جهت استفاده عموم عاشقان آل الله ارائه شد.

در دو سال اخیر نیز، «طرح یک ورق روضه» با همان مطالب و طراحی و بدون هرگونه تغییری توزیع می شد.

اما در محرم الحرام پیش رو، با نظر دوستان هیاتی، قالب تازه یک ورق روضه با طراحی جدید و مطالبی نو، تنظیم و جهت استفاده هیات های مذهبی سراسر کشور در ایام محرم منتشر شد.

فایل های جدید یک ورق روضه نیز بر روی وبلاگ  ۱varaqrozeh.samen-mag.ir  قابل دریافت می باشد.

ورود به سایت یک ورق روضه

ارسال دیدگاه

enemad-logo